Veel GEMENGDE BERICHTEN 2018-72

Alsof het geen vakantie is, zo veel valt er deze week na al die eerdere meldingen al weer te melden. Om te beginnen mooi Nederlands nieuws want exclusief bij Modeltreinexpress in Vlaardingen komt een neutrale NL-uitvoering van die mooie MB /8 ambulance van Brekina/Starmada en voor de liefhebbers komt dat model ook met licht en werkende blauwlichten, u moet er snel bij zijn want de oplages zijn maar beperkt:

Om een diorama of modelspoorbaan ‘aan te kleden’ zijn er ook deze NL-borden van Artitec:

Bij Truckmo zagen we al deze fraaie nieuwe Scania CS20H van “Dixon International” als Xtra-model van Herpa:

Deze twee nieuwe bussen van AWM zijn verkrijgbaar:

En van Brekina zijn er nu deze twee Hanomags in “Shell”-uitvoeringen:

En van Schuco zijn deze twee Porsche-modellen ook al verkrijgbaar:

Een hele tijd geleden al kondigde het Australische Auscision Models al eens modellen aan van de Aussie Ford XD Falcon, bij ons indertijd beter bekend als de Ford Granada, en van de Holden VB Commodore, bij ons bekend als, jawel, de Opel/Vauxhall Commodore. En zie, de modellen zijn er nu als redelijk ogende kunststof modellen met interieur (stuur rechts natuurlijk):

Ford Falcon:

Holden Commodore:

Hoewel je ze overal kunt neerzetten zijn de modellen vooral ook bedoeld als lading voor deze wagon:

Voor de liefhebbers van landbouwvoertuigen heeft kleinseriefabrikant MO-Miniatur modellen van de Eicher G40 en Fahr GT 130 ‘Geräteträger” gemaakt:

In Zweden worden onder de naam AH Modell kleine series gemaakt van typisch Zweedse modellen, zoals deze van de oude Volvo met ronde neus ……

…… of deze Volvo N88 combinatie van Brekina in de uitvoering van “Milda” (hoewel ze het zelf een Scania 110 noemen???); modellen te vinden bij Modellhobby.se:

Verrassend nieuws komt er deze week van Roco want die kondigt een geheel nieuwe trailer aan: een heel moderne en goed hoge 45-voeter waarbij i.v.m. het intermodaal vervoer de rijhoogte kan worden ingesteld (wat bij het voorbeeld door de luchtvering geregeld kan worden); eerste modellen zijn er wel pas begin volgend jaar (zie art. nr. 76433) maar dit oogt al goed:

De Duitse Post Museums Shop kondigt voor eind augustus al weer de volgende exclusieve Wiking-modellen aan (de vorige zijn nu leverbaar):

(weer een ‘Wandt” voor Bennie)

Als afsluiter afbeeldingen van Renault promotietrucks, die ook in 1/87 best wel voor opzien zouden zorgen:

Voor alle afbeeldingen geldt: klik er op en je krijgt een grotere te zien.