R.I.P. Cor van der Meijde

Vandaag kwam het bericht dat Cor van der Meijde is overleden.

We kennen Cor als een betrokken clublid en ondanks zijn handicaps vaste deelnemer aan de beurzen van de club. Hij was een eigenzinnige liefhebber van de kleinseriemodellen, die hij ook onder zijn eigen merknaam Dutchart aan de man bracht.

We zullen deze kleurrijke man uit ons midden missen.

Rust zacht, Cor.

0 gedachten over “R.I.P. Cor van der Meijde

• Dat is toch even schrikken… heb laatst nog met hem in Houten staan praten. Een karakteristieke man, we zullen hem in de verzamelaarswereld zeker niet vergeten.

• Dat is zeker even schrikken. Een man met een eigen mening en een liefhebber van de modelautowereld. Zondermeer een gemis. Een groot gemis!

• Dat is inderdaad een schok. Bijzonder aardige man, die veel heeft voortgebracht in onze modellenwereld. Ik ben blij dat ik met hem heb kunnen samenwerken aan een aantal van zijn producten.

• Uiteraard ben ik ook geschrokken van dit bericht.
    Ik heb goede herinneringen aan Cor,
    zowel op de beurzen als ook via facebook
    Dank zei hem menig model kunnen bouwen welke er anders nooit was gekomen.
    Er staan zelfs nog wat projectjes in de wacht om gebouwd te worden.
    Ik zal tegen die tijd nog vaak aan Cor terug denken.
    Ook zijn positieve reacties op de gebouwde modellen waren hartverwarmend.

Cor bedankt voor alles en rust zacht
    En mijn condoleances aan de nabestaanden

• Vanmorgen vroeg het ontzettend treurige bericht ontvangen dat Cor afgelopen avond in het ziekenhuis was overleden. Ik heb Cor in 1991 leren kennen op één van de beurzen in Arnhem, de laatste keer was twee weken geleden in Houten… Hoe slecht het ook met Cor ging hij was altijd opgewekt en blij dat hij je weer zag… de gesprekken gingen niet altijd over modelauto’s ook privé dingen konden wij delen met elkaar… Cor een gedreven man voor onze hobby met een geheel eigen eigenwijze karakter. Cor ik ga jou heel erg missen…

• Nog geen twee weken geleden nog uitgebreid gesproken op de Modelspoorbeurs in Houten.
    Diverse keren iets bij hem opgehaald of afgegeven aangezien wij beiden in Etten-Leur wonen. Vele herinneringen schieten door het hoofd: bijvoorbeeld samen met Cor en zijn zoon ook naar de clubreis naar het DAF-museum geweest. En samen de HO-Modelautoclub gepromoot op de open dagen van de lokale modelspoorvereniging Baroniespoor.
    Een bijzondere kerel, een fijne vent. Ik vond het fijn je ontmoet te hebben! Bedankt voor al het contact!!
    Alle nabestaanden en vrienden heel veel sterkte met het gemis!

• Een heel bijzondere man voor onze hobby. Op Facebook zei iemand “als het niet bestond, dan zorgde Cor dat het er kwam”. Hij was misschien niet de enige maar heeft ons wel aan heel veel leuke dingen kunnen helpen. Het voelt nu ook als een plicht om die laatste modellen af te bouwen die ik bij hem kocht en ze niet te zien als een projectje voor later. Voor je het weet is het te laat. Rust zacht Cor.