‘Nieuwtjesjagers’ voor HO-Modelautoclub.nl gezocht

Eerder dit jaar hebben we als bestuur een oproep gedaan voor ‘nieuwtjesjagers’ voor de website www.ho-modelautoclub.nl. Zie ook de oproep in HO-Modelauto Berichten 218 op pagina 46. Inmiddels heeft zich iemand aangemeld. We zoeken echter nog meer geïnteresseerden die samen het webredactieteam willen vormen.

Afgelopen 13 maart had Jan Scholten al aangegeven dat vanwege gezondheidsredenen hij een stap terug wil en mogelijk moet doen. Het bestuur had eerder al nagedacht over een eventuele alternatieve invulling en een zoektocht gestart naar één of meerdere ‘newsfinders’ ofwel ‘nieuwtjesjagers’ voor de website van de HO-Modelautoclub. Dit is nu in een stroomversnelling gekomen nu Jan Scholten abrupt gestopt is op zaterdag 24 april.

Dat Jan niet te vervangen is, daar zijn we ons als bestuur van bewust. Ook dat het voor één persoon veel werk is naast een reguliere baan/bezigheden. Het idee is daarom om het jagen op nieuwtjes met een team te doen: een soort van webredactie. Hiervoor hebben wij een aantal kandidaten nodig en zijn hier en daar al mensen gepolst voor de positie van ‘nieuwtjesjager’ als onderdeel van een team, want dit doe je niet alleen!

Waar moet je aan denken bij een ‘newsfinder’/‘nieuwtjesjager’?

• Nieuwsgierig/geïnteresseerd zijn in (een bepaalde categorie) HO-modelvoertuigen
  • Bereid zijn hier regelmatig tijd in te steken (bijvoorbeeld dagelijks, wekelijks of tweewekelijks)
  • Plezier hebben in het delen van zijn of haar kennis
  • Onderhouden van contacten met fabrikanten/importeurs/relaties om snel de nieuwste ontwikkelingen te achterhalen
  • Handig met de computer en WordPress om de newsfeed snel online te kunnen zetten

Heb je interesse om een bijdrage te leveren aan de voortzetting van de zeer actuele nieuwsvoorziening op onze website en sociale media? Of weet je iemand uit je netwerk die daar interesse in heeft? Neem dan contact op met een van onze bestuursleden, zie wie-is-wie voor de mailadressen van de bestuursleden of pagina 5 in HO-Berichten.

tekst: Jurgen Maassen (vz), Laudy Konings (sec), Arnold Tamminga (web)