Nieuwe DAF-varianten van Artitec

Artitec voegt wat nieuwe varianten toe aan de groeiende DAF-collectie:

  • 487.021.02. Onze DAF-trekker met ‘cabine 1959’ en 1-assige oplegger van GTW Transporten uit Doetinchem.

Artitec DAF 1

  • 487.011.02. Een uitbreiding van ons Van Gend en Loos-wagenpark, de DAF trekker cabine ’59 met losser waarop een zwarte open container.

Artitec DAF 2

  • 487.032.08. De DAF’s reden ook bij onze zuiderburen. Na onze DAF trekker met losser en open laadkist, cab ’59, ‘NMBS’ is er nu ook een versie met kofferopbouw en de cabine uit 1964. Dit model wordt geleverd met Belgische nummerborden.

Artitec DAF 2a

  • 487.042.01. Deze DAF met cab. ’64 reed in dienst van Pauls Dooms en werd gebruikt voor aardappelen- en kolenvervoer. Dit model wordt geleverd met Belgische en Nederlandse nummerborden.

Artitec DAF 3

Info: www.artitec.nl

 

0 gedachten over “Nieuwe DAF-varianten van Artitec

  • Wat wordt bedoeld met de zin: model wordt geleverd met NL en B kentekens. Op de foto zitten er B kentekens op. Maar de echte auto is toch of in NL of in B geregistreerd (geweest)? Of is de eigenaar van NL naar B verhuisd en is de auto geëxporteerd en heeft in B een nieuw kenteken gekregen? Wie weet meer?

  • Dit is dacht ik gewoon een Belgische DAF, het opschrift op het portier heb ik nog niet kunnen ontcijferen.

  • Op de sites van Modeltreinexpress en Model Centrum Hilversum worden er nog een tweetal aangekondigd. Te weten:
    – AR487.042.04 DAF open bak cab 64 “Van Leeuwen”
    – AR487.042.04X DAF “Van Leeuwen” + lading buizen
    Volgende week de foto’s

  • Nu kan ik het zien: het is de gemeente (Erpe) Mere in Oost-Vlaanderen. Geen NL kentekens dus, die zitten standaard nu eenmaal in elk doosje.
    Er komt overigens nog een DAF van Van Leeuwen Buizen inclusief lading. Zie voor de aankondiging: http://mchminiatuurnieuws.punt.nl

  • ze maken het ons wel steeds moeilijker, want met zoveel fraaie varianten in relatief korte tijd is het haast niet meer te betalen 🙁
    Wouter

  • Ik denk dat dit nog maar het begin is. Naast de verzamelaars reageren onze modelspoorcollega’s van Beneluxspoor en de oosterburen van MO87 uiterst lovend, dus als het zo verder gaat hebben we mogelijk binnen enkele jaren een heel scala aan varianten. Ik heb altijd al geloofd in de populariteit van deze oldtimers.

  • Hopelijk niet allen maar varianten met de huidige modellen, wat meer variëteit in opbouwen en/of opleggers mag er dan ook wel komen (anders krijg je weer gezeur over steeds weer die ‘oude’ oplegger).

  • Bij Artitec zijn ze uiteraard op de hoogte van het “Brekina-effect”. Er is daarom nog het nodige in ontwikkeling…

Laat een antwoord achter

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.