Nieuw 30 jaar geleden 5

Deze maand is het 30 jaar geleden dat de H0-MODELAUTOCLUB NEDERLAND werd opgericht. Hier laten we eens zien wat in die tijd nieuw was. In willekeurige volgorde komen wat van die modellen voorbij. Dit is de vijfde ‘aflevering’.

De slogan van KIBRI indertijd was “Wir haben die Besonderen”. Dat was ook zo, maar in 1986 bleef het nieuws zo op het oog wat minder bijzonder. Zo was de MAN F8 gesloten combinatie van de toen nog ‘Deutsche Bundespost” niet zo bijzonder en bovendien ook al gemaakt door Wiking en Herpa. Maar toch was deze weer wel bijzonder, want het was de variant met de “Unterflur”-motor en dat was goed nieuws voor de modelbouwers van volumecombinaties en dergelijke. Goed, dit was het seriemodel zo uit de doos gebouwd:

z-kibri-man-01

Daarvan verscheen ook een variant met huifbakken:

z-kibri-man-02z-kibri-man-03

En voor de liefhebbers ook een variant met DB-containers:

z-kibri-man-04

Later verschenen nog meer varianten zoals deze met o.a. de nieuwere wielen:

z-kibri-man-05