In dit deel de modellen van verschillende vooral Duitse fabrikanten met kunststofmodellen. Het vroegere Praliné maakte al leuke modellen zoals deze Fiat 242 bestelwagen en Tempo driewieler:
Een apart model van de MB Ecoliner blijft de slaapcabineversie van Praliné wel, daarvan kwamen wel K&N-modellen zoals deze bakwagen ……
….. en de versie als trekker met van Roskopf ‘geleende’ gesloten oplegger die ook nog met de Scania T142 als trekker is verschenen:
In vroeger tijden had je de modellen van de Hanmag-Henschel F25/Mercedes-Benz L206 als kitje van Fröwis, later doken die modellen gebouwd op onder de naam APS Collection (waar IMU ook bemoeienis mee had) in o.a. de K&N-uitvoering:
IMU zelf maakte van de Wiking Replica-modellen deze varianten:
Ook Kibri liet zich niet onbetuigd met de oude MB met enkelas oplegger als kit ……
….. en wat recenter met de kit van de MB LS337 met huifoplegger:
Rietze heeft twee K&N-modellen gemaakt: de aloude Mitsubishi L300 en de latere Ford Cargo:
Tot de echt mooie K&N-modellen mag je die van Roco Miniatur-Modell wel rekenen met de MB SK’88 combinatie en de Volvo FL10 met oplegger:
Ook van de Steyr 680 is dit model gemaakt:
Natuurlijk zie je dan ook K&N-opleggers op wagons bij Roco …..
….. en de wisselbak als onderdeel van een set van 3, die ook op het speciale korte opleggerchassis te vinden was:
Nog één van de mooie modellen is de MB SK’88 met gesloten oplegger van B&S:
Van AWM zijn tot nu toe nog niet zo veel K&N-modellen verschenen, hier de DAF 95XF combinatie:
De prima modellen van de MAN F2000 met wisselbakken en de Renault AE500 met gesloten oplegger:
Vrij recent nog schijnt dit model van de MAN met oplegger als ‘Werbemodell’ te zijn gemaakt:
In het volgende deel 6 de diecastmodellen die her en der zijn gemaakt.
Harm Bos zegt:
De DAF van AWM is geen XF hoewel deze vooruitstrevende fabrikant nog steeds het zelfde chassis gebruikt voor DAFs die men wel XF noemt….