Foto 1 en 2:
Deze DAF 2600 met versmalde cabine heb ik gebouwd met 2 smalle cabine delen van 2 Brekina cabines welke ik bij een eerder project heb overgehouden. Een soort recycling dus. De bak heb ik gemaakt van 2 artitec bakken welke ik nog over had. Ik heb de DAF de fictieve bedrijfsnaam”metaaldepot”gegeven.
Foto 3:
Na het verkrijgen van de Wegenwacht 2cv kreeg ik het idee voor dit tafereeltje. Ook een Dafje heeft wel eens kuren,dus van 2 Brekina Dafjes 1 gemaakt met openstaande deur en motorkap. Van de eerste DAF alles rond de deur en motorkap weggesneden,van de andere de deur en motorkap zelf uitgesneden en de deur en motorkap van de eerste DAF met secondelijm op de deze DAF geplakt,omdat het te klein was de delen netjes uit te snijden,vervolgens zelf een motorblokje gefreubeld en de 2 figuren in de juiste houding gebogen,je hoort de Wegenwacht man zeggen…start hem nu eens.
Foto 4:
Deze DAF DO 6 x 4 heb ik gemaakt van een aloude Focus cabine,een laadbak uit de rommeldoos en een Hulo kraan van Paul Dirkzwager. Leuk detail is de lossende chauffeur naast de auto.
Foto 5 en 6:
Als tiener was ik al gefascineerd van de foto over twee volle pagina’s van de DAF 2800 folder alwaar dit span in volle glorie stond afgebeeld. Nu een jaar of 40 later eindelijk eens gebouwd,waarbij de lading heel wat meer tijd en geduld vergde dan de combinatie. De trekker van Herpa en de oplegger van Brekina zijn vrij basic gehouden,de DAF grille aangepast en de Nooteboom zwanenhals recht gemaakt en zelf de decals gemaakt. De Werklust shovel is gemaakt uit een mix van Kibri,Wiking en Evergreen,deze heeft 3x in de prullenbak gelegen,maar is er steeds weer uitgekomen met dit prachtige resultaat.
Foto 7 en 8:
Geen DAF 2600 maar een FTT 3500,de tweede die ik ooit gebouwd heb. Zoals bij velen bekend is het prototype voor defensie na het mislopen van de order naar Sarens verkocht. De truck was maar liefst 3.10 breed,vandaar dat ik wederom twee Brekina’s heb moeten gebruiken waarvan ik de cabines,de ene links,de andere rechts uit het midden heb doorgezaagd en de twee brede delen heb samengevoegd om de 3.10 te bereiken. Grille,chassis,componenten,bak,bumper,kraan,allemaal zelf gebouwd,waarna gespoten en van decals voorzien. De platformwagen stamt van Kibri,inclusief de geladen kist. Ik heb de kist wel voorzien van zelfgemaakte decals. Ik heb gewoon een afbeelding van een grenen vloer gedownload en die gekopieerd en op maat gemaakt met Microsoft Word en die op de kist aangebracht. Vervolgens het stickervel van Kibri gescand,het aangegeven gewicht van de kist verhoogd naar 67.500 kg en de naam Siemens toegevoegd,deze decal op de kist aangebracht,en voilla weer een pracht model in de vitrine
foto 1 | Leeg | foto 2 |
foto 3 | foto 4 | |
foto 5 | foto 6 | |
foto 7 | foto 8 |