Modelbouwdag

Eens per jaar organiseren wij normaal gesproken een modelbouwdag in Eefde, maar dit jaar op een andere lokatie (zie onderaan deze pagina). Deze jaarlijkse Modelbouwdag wordt door alle deelnemers als heel gezellig ervaren. Je ontmoet hier de mensen met hun modellen of misschien wel de mensen achter de modellen. In 2022 werd de 15e Modelbouwdag gehouden op 24 september.  Voor de zesde keer op rij waren niet alleen mooie bouwwerken, maar ook verzamelingen of combinaties daarvan te bewonderen. Net als de vorige keren was er van alles te zien en te bespreken, van kranen, zwaar transport, vrachtwagens, opleggers, blauw licht, kermissen, landbouw en natuurlijk personenauto’s.

In 2023 staat de Modelbouwdag gepland op 14 oktober. Aanmelden kan tot 3 oktober.

De modelbouwdag is vooral een ontmoetingsplek waar modelbouwers/-verzamelaars van gedachten kunnen wisselen over hun hobby – HO-modelauto’s.

Voor degenen die hier nieuw zijn of het evenement eenvoudigweg hebben gemist nog even een paar dingen op een rijtje:

TOPstukken uit een verzameling
Het gaat hier niet om te laten zien hoe groot je verzameling is, maar om duidelijk te maken waar het in je verzameling om gaat. Laat je TOPstukken zien… En probeer in de presentatie hiervan duidelijk naar voren te brengen waarom jij juist zo geboeid bent door deze specifieke modellen.

Eigen (ver)bouw
De bouwers willen wij bij deze allen ook hartelijk uitnodigen voor deze dag. Want zonder jullie bijdrage heeft deze dag geen kans van slagen. We zouden willen zeggen (en we weten dat we in herhaling vallen): iedereen die het afgelopen jaar met zijn modellen bij Bennie langs is geweest, is min of meer ‘verplicht’ zijn werkstukken op deze dag aan het publiek te tonen. Dan kunnen de aanwezigen de schitterende modellen, die ze inmiddels al wel uit Bennie’s Beursberichten kennen, ook eens in het echt zien. Bovendien is het altijd weer een genoegen te constateren dat tijdens deze dag weer nieuwe kennis wordt opgedaan en niet te vergeten nieuwe contacten. Het zal niet de eerste keer zijn dat mensen moeten bekennen, wel de modellen al eens gezien te hebben, maar geen idee hebben wie de maker is.

Mensen met dezelfde interesse
Dit is de reden geweest ook de verzamelaars bij deze fantastische dag te betrekken; Mensen te ontmoeten met dezelfde interesse voor HO-modelvoertuigen in de breedste zin van het woord.

Deelnameformulier
Overigens kunnen de verzamelaars van hetzelfde deelnameformulier gebruik maken. Vermeldt dan alleen even onder het kopje “iets over je modellen” dat je hier je verzameling van……………………………… laat zien en een korte omschrijving.

Uiteraard moet je wel lid zijn van onze HO-Modelautoclub om mee te kunnen doen. Het zijn uiteindelijk de leden van deze club die een activiteit als deze middels hun lidmaatschap mogelijk maken, Ben je nog geen lid en wil je toch aan deze dag deelnemen? Wat let je: Wordt lid! (Overigens  houdt de organisatie zich het recht voor, om op regels als deze een uitzondering te maken)

Geef je allen op, om deze dag tot een onvergetelijke modelbouwdag te maken en ik zou zeggen tot ziens op zaterdag 14 oktober a.s.! (opbouwen vanaf 09:00, open van 10:00 – 15:00)

Let op! Door omstandigheden kunnen we niet in Het Hart terecht dit jaar. We wijken uit naar een buurdorp van Eefde: Almen. De Modelbouwdag 2023 wordt dit jaar gehouden in Dorpshuis ‘Ons Huis’ in Almen (Dorpsstraat 37, 7218AC Almen).

Routes vanuit Het Hart naar Ons Huis:

Zie voor enkele indrukken en impressies van de meest recente edities de volgende berichten:

Ben Veerbeek en Arnold Tamminga