Modelautoberichten 216 is gearriveerd!

Het laatste nummer van dit jaar is weer door de brievenbus geplofd. Mooi op tijd gearriveerd om tijdens de lockdown te kunnen lezen. De redactie heeft met hulp van gastschrijvers weer een heel gevarieerd nummer gemaakt.

• Turbot Rhino 1, een fameuze sportauto met een ‘‘verhaal’’, door Jeroen van der Ven.
  • Off Road in off-white, moderne SUV’s in 1:87, door Laudy Konings
  • Ford Ranger, in voorbeeld en model van Busch, door Bennie van Meurs
  • Hansa Lloyd Typ LIII Merkur, in voorbeeld en model, door Jeroen van der Ven en Bennie van Meurs
  • Goldhofer Allrounder, in voorbeeld en model, door Bennie van Meurs
  • “King of the Desert”, Ierse Scania voor Midden-Oosten transport met een Nederlands/Italiaans tintje, door Kevin Frederiks
  • Van Meurs varianten, wat je ziet, hoeft er niet te zijn, door Bennie van Meurs
  • Wout’s DAF modellen, lang ijzer transport, door Wout Kamsteeg
  • Rob’s bewegende voertuigen,GINAF X2223 sondeerwagen, door Rob Mooij
  • Krone BiG Pack 1290 HDP VC met BaleCollect, in voorbeeld en model, door Jurgen Maassen
  • De Audi A6 Avant van de hermandad, een blik in de toekomst, door Laudy Konings
  • Even voorstellen, Johan H. Groen
  • Een 5 tonner met de naam Emma, LKW 5 ton, 4×4 MAN 630 L2 A/AE, door Johan H. Groen
  • Diorama, aanleg spoorlijn, door Wouter van den Heuvel
  • Afrikaanse ombouwideeën, in de file voor de veerpont (deel 2), door Henk Bijlsma
  • Vacature
  • Jeroen’s kijk op….., Bij sale betaal je soms te veel, door Bennie van Meurs.

En de vaste rubrieken:

• Voorwoord, door Jurgen Maassen
  • Hollandse Nieuwe door Eric-Jan Hartstra

Mocht u niuewsgierig zijn naar de inhoud en nog geen lid zijn van dHO-Modelautoclub Nederland: u kunt het hele jaar door lid worden en zes keer per jaar een full-color magazine over modelauto’s in schaal 1/87 ontvangen. Lid worden kan via: www.ho-modelautoclub.nl/over-ons/lid-worden/.

0 gedachten over “Modelautoberichten 216 is gearriveerd!

• Mijn nr. 216 is inmiddels ook aangekomen, fraai exempaar weer !

Ik ben heel benieuwd naar de herkomst (fabrikant) van de NL politiefiguren bij o.a. het artikel over de Audi A6 Avant !

vrgr,

Erik-Jan

• Laudy Konings zegt:

Hi Erik-Jan, die zijn van het merk DATANK uit Spanje. De agenten in de actuele uniformen zijn te vinden onder nummer 4098 en 4097. Agenten in het vorige blauw/witte uniform onder het nummer 4096. Heb ze op Marktplaats gekocht en weet niet of ze nog worden aangeboden. Mocht je interesse hebben, laat maar weten. Dan breng ik je in contact met de verkoper. Groeten, Laudy (secretaris@ho-modelautoclub.nl)

• Hi Laudy, Eri Jan,

website van de fabrikant anestedatank.com

volgens mij nog steeds leverbaar en anders misschien een optie om Preiser over te schilderen

Volgens mij is een groot deel van de figuren afkomstig van Preiser

groeten Jan

• bedankt voor de info,

ik realiseer me ineens dat ik dezelfde figuren zelf ook al in diorama’s heb staan 😉

bedankt voor de info