MODEL van de WEEK

Als laatste MODEL van de WEEK in 2016 ééntje uit de diepste archieven van de H0-MODELAUTO BERICHTEN. Zo’n 30 jaar geleden, nog uit de tijd dat topsleepers voor volumetransporten gewoon waren, bouwde Piet Oversloot deze supervolumecombinatie van “Heijnen Transport”. Daarvoor werd gedegen onderzoek gedaan om het model zo getrouw als mogelijk te maken, dus voorbeeldfoto’s:

… en een tekening op schaal :

Gebouwd gaan de motorwagen en aanhanger er dan zonder de wisselbakken zo uit zien:

En met de bakken er op:

Eén gedachte over & ldquo; MODEL van de WEEK & rdquo;

• Is inderdaad al even geleden dat ik die gebouwd heb. Uit de tijd dat ik er nog aan mocht sleutelen ook. Heeft ook ooit een prijs gewonnen in Engeland. Model nog steeds in bezit in iets minder goede staat.