Korte berichten week 29, aangevuld zaterdag 20 juli o.a. WSI, Tonkin, DS

Het Nederlandse Tas Modelshop biedt een bouwkitje van de welbekende YP-408 PWI respectievelijk YP-408 GWT (ambulance).

Dit zijn de 1:87 PWI en GWT van Tasmodels. Resin modelbouw kits, beiden gebouwd zonder modificaties of extra’s, dus “out of the box”
Alle luiken kunnen open of dicht, behalve de achterdeuren deze zij dicht.
Beide modellen worden met decals geleverd! (op de foto’s heeft de PWI ze er nog niet op zitten)

In het najaar worden de PWAT (TOW) en de mortiertrekker verwacht, beide ook in 1/87.

WK 29 YP 1

WK 29 YP 2

WK 29 YP 3

Klik op de afbeeldingen voor een grotere weergave.

Meer info: www.tasmodelshop.nl

Nieuw bij WSI in 1/87: MAN  TGX XLX met tanktrailer “Wemmers”:

WK 29 WSI Wemmers

Info: www.wsi-models.com

Aankondiging van Modelbouw Centrum Hilversum:

WK 29 MCH

Meer info: http://mchminiatuurnieuws.punt.nl/

Nieuwe modellen in de Herpa eXtra-serie met inderdaad de ‘Open Dag’-oplegger met een nieuwe Scania Streamline trekker:

WK 29 Herpa X1

Tijdens de Duitse Truck Grand Prix (afgelopen weekend) verkocht Herpa dit bijzondere model: de DAF XF met “Udo Lindenberg”-uiterlijk. Model komt als het goed is ook in de eXtra-serie:

WK 29 Herpa DAF

Info:  www.herpa.de

Voor zover ik weet nog niet afgebeeld van AWM:

WK 29 AWM 1

Verschenen bij een Duitse handelaar is een bijzonder busmodel, in samenwerking gefabriceerd door VK en NPE:

MB L608 Vetter “Marburger Schlossbus”

WK 29 VK-NPE-SpSc

Te vinden bij: www.der-spielzeugschotte.de

Van Classic Metal Works kregen we prototype-foto’s van de aangekondigde Metro bestelwagen (die tegen het einde van het jaar verwacht kan worden):

WK 29 CMW

Info: http://classicmetalworks.com

Bij de handelaren van de Duitse Vedes-groep komt in oktober dit bijzondere Wiking-model:

WK 29 WikSm 1

Ook aangekondigd: Mercedes-Benz L 2500 Möbelhängerzug “Anton Schlotmann”

Nog verkrijgbaar:

WK 29 WikSm 2

Info: www.mc-vedes.de

Altijd de moeite waard om sommige recente Wiking-modellen iets groter te bekijken:

WK 29 WikSer 1 WK 29 WikSer 2

WK 29 WikSer 3 WK 29 WikSer 4

Info:  www.wiking.de

Nieuw verschenen van BUB:

WK 29 BUB 1

De oranje Porsche 904 GTS is een model van de wagen waarmee Ben Pon en Gerhard Koch in 1964 aan de 1000 km op de Nürburgring hebben deelgenomen.

WK 29 BUB 2

Info: http://www.premiumclassixxs.de/index_bub2.php?p=bub87

Van Busch zijn er eerste foto’s van het nieuwe Espewe-model van de IFA L60, gebouwd tussen 1987 en 1990. De kipper komt eind juli de wagen met de silage-opbouw komt pas in september:

WK 29 Busch

Info:  www.busch-model.com

Foto van een prototype van de Caterpillar 966K wiellader in 1/87 aangekondigd door Tonkin:

WK 29 Tonkin Cat

Info: Tonkin Replicas op Facebook

Veel nieuwe en bruikbare decals bij DS-Design / DS-Decals, zoals deze:

WK 29 DS-Decals

Veel meer is te vinden bij http://www.ds-design.de/shop/index.php

0 gedachten over “Korte berichten week 29, aangevuld zaterdag 20 juli o.a. WSI, Tonkin, DS

• Dit model is niet te vergelijken met het model van MR.
    De modellen van MR zijn massief en daardoor vrij eenvoudig te bouwen, maar daardoor ook met beperkte mogelijkheden.
    De modellen van TAS zijn echte bouwkits, ik heb 2 ziekenbakken en die hebben zelfs een simpele inrichting, de luiken kunnen open en je kunt er figuren op- en in zetten.
    Ik heb MR en TAS nog niet gebouwd moet eerst nog oefenen met spuiten [durf nog niet zo goed].
    Een nadeel van beide is dat zeer fragiele delen ook van resin zijn.

Groet Dieter

• Goed ontvetten met een niet agressieve vloeistof.
    Sylvan Resin Prep bijvoorbeeld, maar er zijn meer goede producten.
    Dan niet direct op het model spuiten maar er overheen nevelen.
    Beter 10 dunne laagjes dan in 1x dekkend.
    Altijd een vochtfilter op de compressor gebruiken, er zit meer water in de lucht dan je zou denken.
    In geval van een spuitbus heb je daar weer geen last van.
    Het nadeel is dan weer de prijs voor zo’n busje.
    Het beste is om eerst een dunne primer te gebruiken voordat de kleur er op gaat.
    En tevoren even testen op een afval stukje (gietboom o.i.d. om te zien hoe de resin zich houdt)

Succes!

• Ow… Ook zéér belangrijk!!!!
    Gebruik altijd een mondbescherming!
    Je longen zijn kostbaarder dan een modelletje!
    Een simpel stofkapje kan al, maar als je vaker gaat spuiten verdient het aanbeveling om een echte te kopen.
    Bij een goede automaterialenzaak/groothandel kom je voor een € 35,= een heel eind.
    Ik gebruik zelf een Moldex 7000 met dubbele filters en nog ruik je die verdunningsmiddelen.

• Hoi;

Ik heb een tijdje geleden zo`n beginnersairbrush van Revell aangeschaft, daar zit een compressortje bij, ik moet gewoon eens gaan proefspuiten [heb naast de legervoertuigen ook nog een paar resin-brandweerwagens die schreeuwen om gespoten te worden]. Voor mijn 1/72 legervoertuigen gebruik ik gewone spuitbussen van Tamiya om te spuiten en ik ben er best tevreden over … maar goed … dat is alles natuurlijk wat grover dan 1/87, een 1/87 proef leverde een mooi sinaasappelhuidje op en daar was ik niet echt blij mee vandaar da ik dan ook die luchtkwast heb aangeschaft.

• Dat sinaasappelhuidje is een kwestie van goed ontvetten.
    Dat was met de spuitbus neem ik aan?
    De M113 van Nimix heb ik ook met een Tamiya busje gespoten en dat is gewoon strak. (Marechaussee)
    OK, dat is plastic, maar dat mag geen verschil maken.

• Spuitbus dat klopt, het was een Wiking VW-busje ik had hem eerst in zeepsop gedaan en daarna …..

• Zo’n grote luchtkwast heb ik niet, wel mooi vooral Udo himself, net zo lelijk als in ’t echt compliment aan de schilder.

• Die modellen van MCH zien er erg leuk uit! ben benieuwd of ze weer worden opgeleverd in 50 stuks

• P.Verbraeken zegt:

Ziet er weer gelikt uit het nieuwe model van “Wemmers”. WSI Promotoys heeft weer een mooi stukje werk afgeleverd, klasse jongens.
    Nu snel zorgen dat er een in m’n verzameling komt.