Korte berichten week 21 / Model(len) van de week

Artitec heeft de kit van het hoekcafé, dat u allemaal wel kent van het fraaie diorama dat op de Spielwarenmesse te zien was, in de handel gebracht:

WK 21 Artitec cafe

Info: www.artitec.nl

Dit zijn de prototypes van de maxx-bussen uit Almere, die u al kunt bestellen bij Modelbus.nl:

WK 21 Rietze maxx

Info: www.modelbus.nl

Nog een bus van Schuco: Saurer Alpenwagen

WK 21 Schuco

Info: www.schuco.de

Nieuwe AWM-modellen exclusief voor de Zwitserse handel:

WK 21 AWM CH-modellen

Info: www.1-87lkwmodelle.ch, www.allswissmodels.ch

In de handel van Brekina: oude Büssing in de uitvoering van de DB

WK 21 Brekina Büssing

Nieuw aangekondigd door Classic Metal Works:

WK 21 CMW 1WK 21 CMW 2WK 21 CMW 3WK 21 CMW 4

Info: http://classicmetalworks.com/

De 2e serie wagons met opleggers van het Kangourou-systeem van REE is in de handel:

WK 21 REE Kangourou 1

Ook verschenen de trekker met oplegger in deze twee uitvoeringen:

WK 21 REE Kangourou 2

Info: www.ree-modeles.com

Leuk bedrukte IFA combinatie van SES-Modelltec:

WK 21 Modelltec IFA

Info: Modelltec op facebook

Twee nieuwe Britse modellen van V&V:

WK 21 VenVWK 21 VenV2

Info: www.vvmodel.cz

Bijzondere MB 600 in de Siku/Wiking Modellwelt:

WK 21 Wiking modellwelt

Info: www.wiking.de

Tweeweg Unimogs van Wiking voor het Unimog-Museum:

WK 21 Wiking Unimog Museum

Meer info: www.unimog-museum.com

MODEL(LEN) VAN DE WEEK

Dit keer is het goed van modellen van de week te spreken, want het is dit jaar precies 35 jaar (jawel, ook nog voor de club werd opgericht) geleden dat Kibri ons verraste met een perfect kitmodel van de toenmalige DAF 2800 TI. Eerst als trekker met de Wackenhut huifoplegger, later met veel andere opleggers en ook als motorwagen met aanhanger. In het begin nog wel met wat ielig aandoende banden, maar later werd dat wel beter.

WK 21 Kibri DAF 1 WK 21 Kibri DAF 2

Voor veel liefhebbers was en is deze DAF ideaal voor eigen ombouwen. Modelkits met deze DAF zijn nog steeds verkrijgbaar tegen vaak kleine prijsjes. Als nu iemand nog de oude grille uit de jaren ’70 maakt is de hele serie van 2800 tot en met 3600 compleet te maken.

WK 21 Kibri DAF 3

Info is er nog onder: http://www.viessmann-modell.com/kibri/

Eén gedachte over & ldquo; Korte berichten week 21 / Model(len) van de week & rdquo;

• De modellen van VV verwacht ik aankomende beurs in Eefde bij mij te hebben. Gebiuwde modellen van de PTT, police, fire en de kits van de Bedford ambulanceuitvoering en de Redwing.