KORTE BERICHTEN 2022-34

Door vakanties en drukke (club-)werkzaamheden ook deze week Korte Berichten iets later dan u gewend bent (we zoeken overigens nog steeds assistentie, dus meldt u gerust aan: webredactie (at) ho-modelautoclub (punt) nl). Korte Berichten 2022-34 is gevuld met berichten van Diecast Masters, Model Car World, Best of Show (BoS-Models), Elbe-Modell, Polizeimodelle-shop.de/Herpa, Polizeimodelle-shop.de/Busch, Modell-Car Zenker/Busch, Auhagen, Awesome Diecast/Iconic Replicas, Allgaeu Modellbau, Modellbahn Union, Igra Model/e-Trains, Roco, NLmodelspoor/Jeffrey Greving en Juweela.

Diecast Masters
Leverbaar 4de kwartaal 2022 (foto: Diecast Masters via Facebook):

#85246 Cat CS56 Smooth Drum Vibratory Soil Compactor
#85247 Cat CP56 Padfoot Drum Vibratory Soil Compactor

Model Car World heeft weer een paar specials (foto’s: Model Car World):
Brekina 36954MCW MB L  307 D Doka (dubbele cabine)

Brekina 36733MCW MB L608 D Abschleppwagen Falck

Ook Best of Show (foto: Model Car World) heeft weer een nieuw model:
BoS 87821 Unimog U416 met dubbele cabine, kraan en voorlader – Technisches Hilswerke
Elbe-Modell komt met twee nieuwe kiepbakken voorop het chasiss van de Kempf-trailer van Herpa (foto’s: Elbe-Modell).

EM174 Bausatz Schrottmulde für Kipp Auflieger eckig

EM176 Bausatz Schrottmulde für Kipp Auflieger rund
Polizeimodelle-shop biedt weer speciale modellen voor de SEK en Special Forces Editie! De twee civiele Sprinters met hoog dak in chique metallic lak van Herpa kunnen door de speciale strijdkrachten worden gebruikt of ook als undercover RTW’s fungeren. Bovendien is er voor het eerst ook een speciaal model voor de Duitse bosbouwinstanties: De groene Ford Ranger van Busch is in oker vervuild en voorzien van diverse zwaailichten en lampbeugels. Optioneel is een gereedschapskist in traanplaatoptiek als accessoire verkrijgbaar bij Mickon.

– Herpa 947305, MB Sprinter 18, donkerblauw metallic politie SEK/GSG9/RTW
– Herpa 947312, MB Sprinter 18, zwart-metallic politie SEK/GSG9/RTW
– Busch 52800-102, boswachter, groen/vuil, boswachterij
(foto: Polizeimodelle-shop.de)
Modell-Car Zenker heeft deze week een nieuw MCZ-Edition Sondermodelle 2022 (foto: Modell-Car Zenker).

Busch MCZ 03-359 IFA HW 60 ND Ladegut Mistladung
We moeten nog de oplossing geven voor het raadsel dat Auhagen in Korte Berichten 2022-32 middels een tipje van de sluier lichtte. Het Auhagen Fachhandelsmodell is:

Art. 40 507 Multicar M22 Pritsche mit Anhänger “Holzbau”.
De uitvoering kan iets afwijken van bovenstaande foto, want op de foto in Korte Berichten 2022-32 zijn “rode velgen, bruine chauffeursstoel en een wit stuur” te zien.
Awesome Diecast meldt dat twee eerder aangekondigde busmodellen van Iconic Replicas uitgebracht zijn (foto’s: Awesome Diecast):

Iconic Replicas – 87-0367 – MCI D45 CRT LE Coach: Valley Metro / Phoenix

Iconic Replicas – 87-0368 – MCI D45 CRT LE Coach: Utah Transit Authority (UTA)
Allgaeu Modellbau heeft een decalset uitgebracht (foto: Allgaeu Modellbau):

D-FH 4001 -AM-1D Decal zu HLF20 nach Vorbild Magirus auf Atego Feuerwehr Hamburg

Modellbahn Union komt met een kant-en-klaar-model van een Still Muli vorkheftruck. Het model is dus afgewerkt en geschilderd.

De Still Muli werd eind jaren ’40 door de firma Still in Duitsland ontwikkeld en was de eerste vorkheftruck die in grote hoeveelheden door de Duitse Spoorwegen werd gebruikt. Het model komt qua vorm overeen met de vorkheftruck zoals die in de jaren ’50 op veel plaatsen te zien was op spoorwegstations en in goederenloodsen en industriële gebouwen (foto: Modellbahn Union).

Igra Model heeft voor het Australische e-Trains twee sets van twee containers gemaakt.

Igra Model/e-Trains – 98010057 – 2-pcs set of containers FCL + TOLL (foto: Igra Model).

Igra Model/e-Trains – 98010058 – 2-pcs set of containers Linfox + Blue wolf (foto: Igra Model).

Roco komt met nog een mega trailer zakwagen “T3000”! De gelede wagon van het type Sdggmrs 738/T3000e, van de Wascosa (Art. Nr. 77395) is beladen met een dekzeil- en een koeloplegger van de transportfirma Dissegna (foto: Roco).

NLmodelspoor van Jeffrey Greving heeft een aantal leuke accessoires uitgebracht. Deze worden 3D-geprint in grijs resin.
Een zelf ontworpen 4 koloms auto hefbrug voor schaal HO (1/87). Zeer gedetailleerd. Doordat het een bouwpakket is kan jezelf de kleur en hoogte van de brug bepalen. Leuk om te gebruiken in een autogarage bijvoorbeeld.

Naast de 4 koloms auto hefbrug heeft NLmodelspoor nu ook een brug gemaakt speciaal voor Transporters. Het is geprint in grijs resin. Bij Jeffrey Greving oftewel NLmodelspoor kun je ook terecht voor een imperial/dakdrager voor je voertuig. Uit resin geprint. Dit maakt je model compleet. Leuk voor een Herpa, Rietze, Busch of Wiking-voertuig als accessoire!

Momenteel heeft hij imperiaals voor:
1. Volkswagen Crafter/Mercedes Benz Sprinter
2. Volkswagen Caddy maxi
3. Volkswagen Transporter/Multivan
4. Mercedes Benz Citan
5. Opel Vivaro/Renault Traffic

Juweela heeft nu hele mooie nieuwe bestratingen (straatstenen in visgraatmotief). Leuk voor de dioramabouwer. Deze worden uitgebracht met een randstrook, als een Flexyway, met individuele stenen (foto: Juweela).