KORTE BERICHTEN 2021-28 met 2 NL-nieuwtjes (aangevuld 12 mei)

Deze week weer diverse berichten binnen gekregen via leveranciers, maar ook via Bennie van Meurs, Ricardo Bahnerth, Laudy Konings en Frank Schneider. Heren, bedankt. Zie het resultaat hieronder.

Bij Model Car World verschenen:

Cadillac Series 62 Club Coupe, metallic-dunkelrot, 1946 van BoS-Models, Nr. 247353.

Inmiddels ook verschenen: Volvo 265 Ambulance als DDR-variatie. Nr.239390

Modelbus.nl heeft als resultaat van een nieuwe samenwerking met KSM Modelle een nieuwe uitvoering van de Irisbus Crossway LE Weser Ems bus met bestemming lijn 620 naar Bad Nieuweschans aangekondigd.

Majorette komt in 2021 met een Volvo FMX als trekker en motorwagen in ongeveer 1:87.

Foto: 3inchforum

Wordt ook geleverd bij Märklin My World treinsets. Foto: Miniinches.
De Majorette Porsche’s geleverd bij Märklin My World treinsets zijn geen 1:87.

Allgäu Modellbau
Laatst berichten wij dat Allgäu Modellbau uit Füssen Duitsland een Volvo FMX in het programma heeft.
Sinds vorige week is de Volvo FL28 ook leverbaar.

Buitenom de Volvo-cabines hebben ze ook diverse losse cabines van de Iveco Daily.

Deze week kondigde Allgaeu-Modellbau nog twee brandweerwagens aan. Een van het type TLF4000 op basis van een MAN en Atego is binnenkort leverbaar.

Daarnaast heeft Allgaeu-Modellbau een brandweerwagen op basis van het AT3-model aangekondigd met wielbases van 3900, 4200, 4500 mm op basis van MAN en Atego:

Bij Modell Center Hünerbein zijn nieuwe open topcontainers van KombiModell verschenen. Een paar plaatjes:

SpoorObjecten komt met een Spijkstaal melkwagen. Deze is exclusief bij Modeltreinexpress verkrijgbaar:

Kleinserie Nicolas Tractomas 6×6 TR66
De Franse vereniging Autho87 heeft in een oplage van 35 stuks de Nicolas Tractomas 6×6 TR66 gemaakt.

“Nicolas is een Franse bouwer van zeer  zware trucks voor bijzondere transporten. Vanaf 1979 bouwen ze zeer zware trekkers. In de jaren ’80 werden de Tractomas modellen ontwikkeld. 2 soorten trekkers zijn er gebouwd in verschillende varianten. Als basis werden 6×6 en 8×8 configuraties gemaakt. De TR66 (6×6) was geschikt voor lasten tot maximaal 200 ton en de TR88 (8×8) was geschikt voor lasten tot maximaal 400 ton. Motoren die gebruikt werden waren afkomstig van o.a. Mercedes-Benz, Detroit Diesel en Cummins. Als cabine werd de KB2400 cabine gebruikt, die later werd vervangen de Renault Premium cabines.”, aldus Eddylenders.nl.

Het model is enkel verkrijgbaar voor clubleden van Autho87.

Bron foto: Facebook Autho87

Leuke detail is dat onze Franse collega’s Autho87 dit jaar ook 35 jaar bestaan:

Alsacast ponton:
Alsacast heeft voor de diorama bouwers een ponton uitgebracht welke in diverse configuraties leverbaar is.
Het betreft een resin model welke nog zelf in de juiste kleur gezet moet worden.

Bron: Alsacast.nl

Daarnaast heeft Alsacast diverse nieuwe militaire producten uitgebracht. Alle resin-kits, ongebouwd en ongeschilderd.

Char D2 Medium tank

Humber Mark IV

Pansarbil m39 Lynx

Schrax Versandhandel heeft bulkgoedcontainers uitgebracht. Deze containers van resin zijn 16×16 mm breed en 21 mm hoog. De tank is van binnen hol en onderaan open. Ze worden ongeschilderd geleverd.