KORTE BERICHTEN 2021-08 met een NL-model

Nog een aflevering deze week met wat verschillende berichten. Nieuw verkrijgbaar bij MCH (= Modelbouw Centrum Hilversum) zijn de eerste van de echt leuke modellen van de DAF 32 Pick-Up:

De DAF Pick-Up is een bedrijfswagentje gebaseerd op de DAF personenwagen vanaf de 600 tot en met de 33. Vanwege de specifieke toepassing zag je er aan merkelijk minder dan van de DAF Bestelwagen. Toch was hij populair bij aannemers, garagebedrijven, onderhoudsmonteurs, bloemisten en niet te vergeten op de luchthaven Schiphol. De 32 het is type van 1965 tot 1967 en vrijwel identiek aan de 33 die tot 1974 werd geproduceerd. MCH heeft nu een kleine serie van deze Pick-Up in HO gemaakt, de eerste kleuren zijn grijs, groen en blauw. Hierna gaan ze nog donkerrode, gele en witte maken.

Het BoS-Model (zie MCW) van deze week: Mercedes 600 (W100) Nallinger Coupe 1963 schwarz

Nog wat andere afbeeldingen van twee van de opvallendste nieuwtjes van Herpa deze week: de nieuwe marktwagen …..

….. en de Scania LB76 “Wandt” zoals die in de handel zijn:

Logisch wel dat IGRA ook de Tatra 148 naast de 138 als “Benzina”-tankwagen zet:

Ook de Tatra kippers zijn er nu als kit in een mooi prijsje:

En best aardig: containers met graffiti ook van IGRA

Nieuwtje van Roco: wagon met 2 SWAP-containers van “VOTG Tanktainer”

Deze Norev-modellen in 1/87 zijn nu nog voor een wel heel klein en zelfs nog verlaagd prijsje bij Citroën in de Lifestyle Boutique te vinden:

Even wat aankondigingen: ScaleMasters meldt dat de DAF CF Ziegler in 1/87 vanaf volgende week verkrijgbaar is …..

……. en als het klopt zijn er vanaf volgende week ook weer nieuwtjes van Brekina met daarbij dan eindelijk deze Ferrari-set:

Soms zie je op een veilingsite best een aardig model voorbij komen in dit geval zeker voor DAF-liefhebbers: deze DAF XF is indertijd (zo’n 10 jaar geleden) door Diamondlabel als promotiemodel geleverd aan “TB”= “Van Tilburg-Bastianen” in Breda (Diamondlabel is al weer enige jaren geleden opgegaan in Tekno):