In memoriam: BERT DE KLEINE

Naast alle berichten over modellen wil ik hier toch ook stilstaan bij het overlijden van Bert de Kleine, want daarmee is een grote vriend van de H0-Modelautoclub Nederland en ook een persoonlijke vriend heengegaan. Bert zorgde er als importeur sinds het begin van de jaren 80 en ook als fabrikant van NL-modellen voor dat Herpa ook in Nederland, in de Benelux, een grote naam werd. Ik kende Bert al voor dat we bijna 30 jaar geleden de club oprichtten, maar toen ik hem dat vertelde was hij gelijk enthousiast en letterlijk de eerste die zijn steun met een advertentie in het clubblad toezegde. En dat enthousiasme en die steun is al die jaren zo gebleven.

Door de jaren heen hebben we elkaar regelmatig ontmoet en gesproken, telefonisch, in Meppel en op de Spielwarenmesse, en altijd waren het gesprekken die verder gingen dan alleen de H0-automodellen waar we allebei zo op onze verschillende wijze bij betrokken waren, als generatiegenoten ging dat als vanzelf. Helaas liep dat de laatste jaren door ons beider gezondheidsproblemen sterk achteruit.

Bert is 65 jaar geworden.

Ik wens, ik denk ook namens iedereen die door de jaren heen en bij de H0-Modelautoclub betrokken is geweest en nog is, de familie en met name Rob, die sinds een paar jaar de firma voert, veel sterkte bij het verwerken van dit verlies.

JAN SCHOLTEN

Ter nagedachtenis een foto uit gelukkiger tijden: toenmalig voorzitter Hen de Jong overhandigt Bert de Kleine zijn eerste oorkonde voor een model van het jaar.

Foto De Jon en De Kleine

Eén gedachte over & ldquo; In memoriam: BERT DE KLEINE & rdquo;