Het DAF-je van BREKINA

Liefhebbers zijn al zeer actief op de Spielwarenmesse, nu al de eerste foto’s van het DAF-je van BREKINA in het embryonale stadium en dat staat tegenwoordig ook in no-time op het wereldwijde web:

Met dank aan de respectievelijke personen met cameras.

0 gedachten over “Het DAF-je van BREKINA

  • Vorig jaar had Brekina vrijwel alleen tekeningen, nu gaat het veel sneller. Het zou best eens kunnen zijn dat er meerdere DAF’s gaan komen gezien de inzetstukken in de voorkant. Toch een 30-31-32 in een latere fase?

  • Helemaal mee eens, Cor. Exact-train heeft de bijpassende Lacs autotransportwagons, die werden in Geldrop beladen. Helaas heb je minstens 10 DAFjes nodig voor 1 wagon, maar ja, het oogt wel erg leuk…

  • Nou ja,dit model kunnen ze gebruiken voor de 600,de 750,en de eerste Daffodil.
    Met een paar kleurvariaties kun je dan al aardig uit de voeten.
    Ik had vroeger een metalen Best-Box Daf 600,maar die was een beetje groter dan HO.
    Anguplas(EKO)had de 1ste Daffodil,maar het was maar een matig modelletje.
    Ik ga alvast sparen:)
    Helaas zou voor de latere Dafjes de mal veranderd moeten worden,dus dat doen ze denk ik niet.

  • Er ontstaat zo wel enige verwarring… als Cor gelijk heeft is het inderdaad een Daffodil model 30-31 jaargang 1961-1965 dus géén DAF 600 of 750. Dacht ook al zoiets te zien.

  • Nog even de Brekina-folder bekeken. Het staat er idd verkeerd in, de afbeelding toont wel een 600 maar de naam Daffodil was voor zover ik weet alleen voorbehouden aan de luxe modellen met chroomgrille. Het handmonster boven toont niet die grille maar wel de knipperlichtjes aan de voorzijde, de 600 had de “oortjes” waar de passagiers zich in het donker rot aan ergerden. Dan is het dus toch een basis 750, waar met een chrooomgrille wel een Daffodil van te maken is.

  • … of wel degelijk een 600, al is die maar een paar jaar in deze versie gebouwd. Ben net als Brekina in de war geraakt door de vele veranderingen die het autootje heeft doorgemaakt. Zo is ook de kofferklep nog eens rechtgetrokken, dan weer het dak met de achterruit en als laatste is de motorkap verhoogd wat uiteindelijk de 33 is geworden.

  • Klopt Rene, het is wèl de 600 maar niet uit de Eindhovens productie. Deze, uit Born, was voorzien van knipperlichten vóór (en achter) en grotere koplampen dan de oer-versie.
    *De oerversie had ook aan de achterkant geen knipperlichten, hoewel dat niet te zien was. Bij dit model zaten er duo-lampen in de achterlichten.

Laat een antwoord achter