Herpa-, Schuco-, Auhagen-nieuws in Meppel (1 NL model)

De (web)redactie van de HO-Modelautoclub Nederland had een uitnodiging gekregen van De Kleine Benelux voor het vandaag bezoeken van de Speelgoed beurs 2022 in Meppel. Dit als alternatief voor de afgelaste Spielwarenmesse in Neurenberg. Helaas waren alle (web)redacteuren bezet met een andere hobby (=werk ;-)). Geen nood, (ex-bestuurs)lid Sybrân Wiersma was bereid foto’s te maken. Met dank aan De Kleine Benelux hierbij een aantal foto’s van de modellen van Herpa, Schuco en Auhagen die tijdelijk in Meppel hebben gestaan als aanvulling op de foto’s die in https://www.ho-modelautoclub.nl/herpa-2022-neurenberg/ staan.

Een blik in de vitrine met Herpa-modellen.

De Scandinavische Scania LZV-combinatie met de afwijkende hoogte van 4,5 m.

De Scandinavische Volvo LZV-combinatie met de afwijkende hoogte van 4,5 m.

Op beide foto’s van de LZV’s zijn ook nieuwe trailer chassis , trailer zijbescherming en dakspoiler  te zien. De trailers lijken ook nieuwe velgen te hebben.

En hierbij de rechterhelft van de Herpa-vitrine in Meppel.

Accessoires voor vrachtwagenmodellen worden steeds populairder en daarom presenteert Herpa een ander interessant tuning-onderdeel voor trucks: de stenenvanger.
Het is gemaakt van geëtste delen en in principe verkrijgbaar in geperforeerde en niet-geperforeerde versies. In totaal is er voor vijf verschillende trucks een steenbeschermer in de juiste vorm. Dit is echter alleen verkrijgbaar als extra onderdeel en niet standaard.

De nieuwe Opel Corsa F van Herpa. Komt als benzineauto en eCorsa. Nu Opel bij het PSA-concern hoort en niet meer bij General Motors mogen we op meer Opels in 1:87 hopen.

Tweemaal de nieuwe Herpa Mercedes-Benz C-klasse W206 (sedan) en tweemaal de C-klasse T-model (stationwagen) S206.

Ook van Schuco zijn diverse nieuwe modellen te zien in de vitrines.

Schuco – 45 266 9000 – Mercedes-Benz 240TE Feuerwehr

Schuco – 45 266 9700 – IHC 1455 XL met dubbele achterbanden (Juli 2022).

Schuco – 45 266 8800 – John Deere 4955 – lijkt een heruitgave van 45 260 8300 (Augustus 2022).

Diverse sets van Schuco voor de Märklin-Händler-Initiative (MHI)-handelaren.

Ook nog een box met diverse Schuco-personenauto’s en busjes die exclusief bij de MHI-handelaren te verkrijgen zullen zijn.

Derde en laatste merk dat in dit bericht aan de orde komt met nieuwe modellen is: Auhagen.

Een foto van de Auhagen-vitrine, met voorin het prototype van de Multicar M22 ‘Hochbordkipper mit Kipplorenanhänger’ (Auhagen – 41676 – Lieferbar ab: 31.07.2022), voor een meer detailfoto zie Korte Berichten 2022-05.
Wat we ook door de glasplaat heen zien is een aantal modellen van OLM Design. De Kleine Benelux is sinds enige tijd ook importeur van dit Russische modelmerk.

Ook in de rechterbovenhoek van deze foto van de Auhagen-vitrine staat een nieuwtje, namelijk de kolenkraan T172  (Auhagen – 41675 – Lader Lieferbar ab: 31.03.2022), zie ook Korte Berichten 2022-05.

Onderstaande ‘voertuig’ heeft niet echt wielen, maar is wel mooi te combineren met HO-modelauto’s, daarom deze Schuco Airbus CC135 NL-politiehelikopter. Het is schaal 1:87.