Heel veel GEVARIEERDE BERICHTEN week 27, deel 2

Vakantietijd al begonnen? Nee, niet voor iedereen maar als altijd valt er met de vakantie in aantocht veel te melden en nu is dat eens heel veel. Om te beginnen: de eerste foto’s van de “Club-van-vier” DAF van Brekina zijn te zien op de facebookpagina van de 1op87-groep; let wel het model is nog NIET in de handel, al gaat dat weer niet al te lang meer duren!

Ander NL-nieuws is er van Holland-Oto: er komen twee modellen van de VDL Citea LLE in de kleuren van Connexxion in de Hoekse Waard:

Voor de volledigheid ook nog even een afbeelding van de Setra S12 van Brekina/Starline aan de instapkant:

Nog meer bussen zijn er van VK-Modelle in de vorm van de Hess Swiss Hybrid gelede bussen in uitvoeringen uit Lübeck en Dresden:

En er zijn eerste foto’s van een gemonteerd prototype van de Scania LB76 zoals die door VK-Modelle is aangekondigd; super gedetailleerd bijvoorbeeld met ‘sturende’ voorwielen (meer foto’s van VK zijn te zien bij Mo87):

Nog eens een nieuwtje van Viessmann-Kibri: de Liebherr LTM 1050 autokraan als tweewegvoertuig met LED-verlichting

Verkrijgbaar van Herpa in de Military-serie is dit model van de gepantserde MB Actros als 4-asser bergingsvoertuig van de ‘Bundeswehr’:

De aangekondigde set met drie trailers en losse Kangourou-trekkers van REE Modèles is althans in Franrijk in de handel:

Tegelijk is de 4e serie wagons met Kangourou-trailers uitgebracht:

Modern intermodaal spul is er weer van ROCO met een DSB-wagon beladen met twee koeltrailerts van het Deense ‘coop’ (als ik het goed begrepen heb):

Jawel, er zijn weer eens wat ‘nieuwe’ modellen van Athearn te melden; bijna anderhalf jaar geleden al aangekondigd maar nu zijn er deze modellen van de Freightliner in zgn. ‘Owner Operator’ kleurenschema’s (de foto’s van Athearn zijn dit keer wat matig helaas):

Mooi nieuwtje bij FanKit Models is dit gedetailleerde resin model van de oude Volvo BM 1641 wiellader:

Om bij resin te blijven, kleinserienieuws van Tchoutchou met kits van een Berliet GLA als integraal gesloten vrachtwagen, van de cabine van de Renault Major en van de cabine van de Volvo FH4 Globetrotter XXL:

Vito van Busch van de ‘Polizei Bremerhaven’ bij Der kleine Autoladen

Vandaag is de open dag van HERPA en daar wordt de nieuwste Herpa ‘Weltgeschichte’ truck, al weer nr. 15, voorgesteld en dit keer is de geschiedenis van het bier aan de beurt (en ja er staat een DAF trekker voor):

Eén gedachte over & ldquo; Heel veel GEVARIEERDE BERICHTEN week 27, deel 2 & rdquo;

• arie van urk zegt:

Bij de meeste leveranciers zijn de Athearn Freightliners al uitverkocht.

Mijn leverancier kon ze ook al niet meer krijgen.