GEMENGDE BERICHTEN 2018-76

Weer een nieuwe aankondiging van BoS-Models (zie MCW); deze 1935 Citroën Traction Avant Faux Cabriolet komt binnenkort:

Nu we toch bij aankondigingen zijn, de volgende 1/87-modellen van Norev komen dit najaar:

De Scania-modellen van VK-Modelle kunnen ook direct bestelt worden zoals de rode variant, als enige met zonneklep:

Ik weet niet meer of deze Liaz 706 met huiftrailer in de uitvoering van “KVK Gera” van Brekina al eens genoemd is, maar het model is wel verkrijgbaar:

Er is weer een leuk nieuwtje van Tilly Models op komst: een kit voor een kleine hoefsmid of garage uit vervolgen tijden

Ter nagedachtenis aan de overleden Cor van der Meijde (Dutch-Art) en de recent overleden Johannes Martens, de maker van veel basismodellen voor de kleinseriekits van Dutch-Art en niet te vergeten ook actieve clubleden, brengt Peter Rings van 87RPM, die al het gieten van die kleinseriekits verzorgde, die modelktjes weer beschikbaar voor de modelbouwer. Zoals deze voormalige Dutch-Art modellen:

• Kromhout T4
  • Kromhout T6
  • Kromhout T6 HF
  • FTF Van Vught
  • Hogra

Of de Engh-kitjes van deze DAF’s naar basismodellen van Jos Keja:

Ook interessant ander nieuws als deze Unic met oude tankopbouw of deze Franse MACK;

En verder interessante kitjes als deze ‘Britten’:

0 gedachten over “GEMENGDE BERICHTEN 2018-76

• Leuk Renault bestelwagentje van Norev.In NL hadden die in de 60er jaren meestal een verhoogd dak over de laadruimte,en de versnellingen zaten achterste voren.Als je er te hard mee reed op een ruig straatje,vlogen de achterwielen wel eens in de lucht:).
    De kitjes van de Kromhouts en Daf Torpedo vindt ik ook prachtig.Waar kun je die kopen?Het linkje gaat naar flicker.

• Peter Rings is in ieder geval via Facebook/Messenger te contacten.

@Jans: De N2800 was een gezamenlijk project van Jos en mij, net als de F1200/1400. Dat kon je niet weten.

Arnold

• @bartje, je kunt Peter Rings via Facebook/Flickr benaderen. Hij heeft geen webshop, maar de modellen van Dutchart, Engh en 87RPM zijn bij hem ook via e-mail te bestellen: severinus (at) gmx.de.
    met vriendelijke groet,
    Jurgen