Fraai nieuws voor 2017 van ARTITEC

Op de dag dat de Spielwarenmesse officieel geopend is heeft ook ARTITEC de plannen voor 2017 bekend gemaakt, de drie verschillende folders kunt u daar ook vinden. Daarom hier maar een paar ‘highlights’.

Om te beginnen natuurlijk de al verwachte GMC’s, prachtige kipper:

En als varianten ook deze:

Passend naast de al eens getoonde bulldozer een aloude Ruston-Bucyrus kraan (nog geen dragline?):

Voor de liefhebbers van landbouwvoertuigen de oude Massey Ferguson 830 maaidorser en leuke aanvullingen voor de Fordson Dexta tractoren:

De GMC’s en de kraan zijn ook terug te vinden bij de militaire modellen, waar verder vooral rupsvoertuigen te vinden zijn.

Nog geen spoor van de vorig jaar aangekondigde DAF’s ???

0 gedachten over “Fraai nieuws voor 2017 van ARTITEC

• De GMC met NETAM kipper is een prachtexemplaar. Vele grondverzetbedrijven hadden deze trucks tot in de jaren 60.
    Het is een soort jeugdsentiment, de GMC’s van de Gebr. Tammer uit Soesterberg reden dagelijks langs mijn ouderlijk huis.

• Prachtige modellen… de GMC’s worden in samenwerking met Roco gemaakt. Nee ik heb van Artitec vernomen dat de DAF kantelcabines nog een tijd op zich laten wachten. Zou me niet verbazen als het juli of later wordt.

• Zoiets als de GMC kieper had ik zelf in elkaar gefrommeld in vroeger jaren.Het legergroen van Roco was erg moeilijk om over te schilderen.
    Het was dus niet een daverend success.
    Deze is prachtig.Een dikke 10 voor Artitec.

• Wauw, dat is inderdaad weer ‘fraai nieuws’ van Artitec!! Als alles in 2017 uitkomt, wordt het weer een jaar met een ‘diepte-investering’….
    Wel slim: maaidorser, Fordson met voorlader, aanhanger met stro-pakjes. Een bijna compleet diorama….. In 2018 een balenpers?? En een lading stro-balen (zonder zeil) voor de DAF, zodat het laden in het veld nagebootst kan worden 😉 ??
    PS. Jan en René, hebben jullie de ’treinen-folder’ ook gezien? Staat een platte wagen in met twee Kevers onder een zeil. Komt Artitec in 2018 met Kevers??

• Ja ik heb idd de treinenfolder gezien. Artitec heeft me niets gemeld over Kevers, maar omdat ze stevig inzetten op militaire voertuigen zou dit goed kunnen, ze zijn ook tijdens WWII gebruikt. Ik heb wel voorgesteld een Kikkerdaf als hooiwagen uit te brengen, dus met platte laadbak en voorbouw boven de cabine. Overigens wordt de Setra S 12 van Brekina erg mooi, wie een live verslag van dit merk of Artitec wil zien gaat even naar: ‘Artitec Neuheiten, Nürnberger Spielwarenmesse 2017 door Modellbahnshop-Lippe’
    en:
    ‘Brekina Neuheiten, Nürnberger Spielwarenmesse 2017 door Modellbahnshop-Lippe’.