rinusanker

Aangemaakte reacties

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • In antwoord op: Modelbouw Visser #1720
    rinusanker
    Deelnemer

    Toevallig dat de kleuren het zelfde zijn gebleven
    foto is denk ik aan de van Helmondstraat bij de Netam gemaakt
    in Rotterdam west.
    ben tweee weken geleden naar de crematie van C.heyboer geweest
    in Etten Leur, was goede bekende van mij
    zag daar ook Cor van de Meyde die met Cocs vader, Piet bevriend
    is, Cock was een vervent Volvo rijder maar is helaas niet meer.

    In antwoord op: Cor van der Meijde #1383
    rinusanker
    Deelnemer

    bedankt zal het even bekijken

    die panhard met een esso oplegger van een andere schaal als
    1 87 namelijk dinky kon ik in de jaren vijftig net van mijn zakgeld
    kopen, die mooie engelse 4 assers welke ik wilde hebben bleken te
    duur voor mijn portemonnee, uit een artikel in het namac blad
    bleek later dat deze autos eigenlijk nog duurder moesten zijn
    ivm de zink prijs van toen, zij werden nl gesponsoord door de
    benzinemaatschappijen.

    trouwens als huisvervoerder van metall dinslaken laden wij
    elke week in de jaren 70 24 t. zink voor majorette in caluire
    bij lyon, als ik zo n modelletje zie dan moet ik hier altijd aan
    denken, ook de verladingen van lesney uit engeland naar bienen
    bij emmerich en naa Barneveld werden in de vroege jaren 60 door
    dit bedrijf verzorg, zit dus al een poosje in de speelgoedbusiness

    de herpa van wetram is trouwens in samenwerking met weer de
    regio rijnmond van de namac, opgezt via de kleijne, de combis
    via wetram in muenchen omdat die met combies in het rond reden.

    ps. er hebben wetram opleggers tussen paris en engeland gereden
    met reclame erop wetram / scac paris voor vervoer van
    autodelen van ford wat toen door ons verzorgd werd naar dagenham.
    heb dat ding in miniatuur nagebouwd, af en toe kwam zo n oplegger
    weleens in een verkeerd circuit te te recht , zo dat hij als
    aanhanger achter op een dolly tussen goeteborg en stockholm
    werdf gespot achter een zweedse oplegger als road train en als
    je dan in zweden rijdens met een auto vol in de echte wetram kleur
    kijk je toch even je ogen uit, maar het gebeurde.
    trouwens die kangoeroe opleggers waren er ook in diverse maten
    we begonnen met york 8 m daarna netam en pacton 10 m
    en daarna groenewegen en pacton 1260 en 13 60.
    hier heb je dus al 4 verschillende typen, daarbij waren er
    met flenzen tussen de wielen geschikt voor het franse kangoeroe
    systeem en zonder flensen welke als huckepack megingen op de
    duits zwitserse lijn naar novarra, dus weer verschillen
    maar wel gemakkelijk als trailstar of hupac de prijzen verhoogden.
    zo leren jullie nog eens wat, ps. op de kangoeroe gingen hogere
    gewichte mee als over de straat, en ook was er niet meer de
    weerstand van de chauffeurs ivm de vele weekenden welke gedraaid
    werden, begrijpelijk want de bazen waren het geouwehoer zat
    dat men toen echter aan een paar monopolistische spooroperateurs
    vast zat begrepen ze later pas, van kwaad naar erger maar alle
    we konden met de vrijkomende autos en vergunningen andere markten
    zoals op scandinavie open breken.
    groetjes

    In antwoord op: Cor van der Meijde #1339
    rinusanker
    Deelnemer

    Twee keer in laatste rit meemaken in veertien dagen is niet fijn
    maar ik was wel blij jouw zaterdag te zien, heb vandaag eens gekeken
    wat er in onze hobby zoal nieuw uitkomt, had je trouwens verwacht
    dat tnt naar UPS zou gaan, als oud DHL employe was je misschien
    gelukkiger met DHL geweest, ps zijn er mensen die alleen pakketdiensten
    sparen.
    Heb die Panhard nogeens bekeken is die er ook niet van een andere
    kleinserie bouwer gewesst of echt nieuw.
    rinus anker

    In antwoord op: Jurgen Maassen #1338
    rinusanker
    Deelnemer

    Leuk dat je dit op je genomen hebt, hoorde over dit forum
    van Dick van Rooyen tijdens een laatste rit van een collega
    welke vast veel door Schoonoord is gereden, was daar eens met
    mijn oud collega in de jaren negentig onderweg naar Abbas in
    Finsterwolde, maar de vrachtautos van de WETRAM in Rotterdam
    waar wij toen beide werkten kwamen vaak via die Route naar Hamburg
    alleen bleef er af en toe wel eens een in het veen steken.
    rinus anker

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)