Aangemaakte reacties
- AuteurBerichten
- rinusankerDeelnemer
Toevallig dat de kleuren het zelfde zijn gebleven
foto is denk ik aan de van Helmondstraat bij de Netam gemaakt
in Rotterdam west.
ben tweee weken geleden naar de crematie van C.heyboer geweest
in Etten Leur, was goede bekende van mij
zag daar ook Cor van de Meyde die met Cocs vader, Piet bevriend
is, Cock was een vervent Volvo rijder maar is helaas niet meer.rinusankerDeelnemerbedankt zal het even bekijken
die panhard met een esso oplegger van een andere schaal als
1 87 namelijk dinky kon ik in de jaren vijftig net van mijn zakgeld
kopen, die mooie engelse 4 assers welke ik wilde hebben bleken te
duur voor mijn portemonnee, uit een artikel in het namac blad
bleek later dat deze autos eigenlijk nog duurder moesten zijn
ivm de zink prijs van toen, zij werden nl gesponsoord door de
benzinemaatschappijen.trouwens als huisvervoerder van metall dinslaken laden wij
elke week in de jaren 70 24 t. zink voor majorette in caluire
bij lyon, als ik zo n modelletje zie dan moet ik hier altijd aan
denken, ook de verladingen van lesney uit engeland naar bienen
bij emmerich en naa Barneveld werden in de vroege jaren 60 door
dit bedrijf verzorg, zit dus al een poosje in de speelgoedbusinessde herpa van wetram is trouwens in samenwerking met weer de
regio rijnmond van de namac, opgezt via de kleijne, de combis
via wetram in muenchen omdat die met combies in het rond reden.ps. er hebben wetram opleggers tussen paris en engeland gereden
met reclame erop wetram / scac paris voor vervoer van
autodelen van ford wat toen door ons verzorgd werd naar dagenham.
heb dat ding in miniatuur nagebouwd, af en toe kwam zo n oplegger
weleens in een verkeerd circuit te te recht , zo dat hij als
aanhanger achter op een dolly tussen goeteborg en stockholm
werdf gespot achter een zweedse oplegger als road train en als
je dan in zweden rijdens met een auto vol in de echte wetram kleur
kijk je toch even je ogen uit, maar het gebeurde.
trouwens die kangoeroe opleggers waren er ook in diverse maten
we begonnen met york 8 m daarna netam en pacton 10 m
en daarna groenewegen en pacton 1260 en 13 60.
hier heb je dus al 4 verschillende typen, daarbij waren er
met flenzen tussen de wielen geschikt voor het franse kangoeroe
systeem en zonder flensen welke als huckepack megingen op de
duits zwitserse lijn naar novarra, dus weer verschillen
maar wel gemakkelijk als trailstar of hupac de prijzen verhoogden.
zo leren jullie nog eens wat, ps. op de kangoeroe gingen hogere
gewichte mee als over de straat, en ook was er niet meer de
weerstand van de chauffeurs ivm de vele weekenden welke gedraaid
werden, begrijpelijk want de bazen waren het geouwehoer zat
dat men toen echter aan een paar monopolistische spooroperateurs
vast zat begrepen ze later pas, van kwaad naar erger maar alle
we konden met de vrijkomende autos en vergunningen andere markten
zoals op scandinavie open breken.
groetjesrinusankerDeelnemerTwee keer in laatste rit meemaken in veertien dagen is niet fijn
maar ik was wel blij jouw zaterdag te zien, heb vandaag eens gekeken
wat er in onze hobby zoal nieuw uitkomt, had je trouwens verwacht
dat tnt naar UPS zou gaan, als oud DHL employe was je misschien
gelukkiger met DHL geweest, ps zijn er mensen die alleen pakketdiensten
sparen.
Heb die Panhard nogeens bekeken is die er ook niet van een andere
kleinserie bouwer gewesst of echt nieuw.
rinus ankerrinusankerDeelnemerLeuk dat je dit op je genomen hebt, hoorde over dit forum
van Dick van Rooyen tijdens een laatste rit van een collega
welke vast veel door Schoonoord is gereden, was daar eens met
mijn oud collega in de jaren negentig onderweg naar Abbas in
Finsterwolde, maar de vrachtautos van de WETRAM in Rotterdam
waar wij toen beide werkten kwamen vaak via die Route naar Hamburg
alleen bleef er af en toe wel eens een in het veen steken.
rinus anker - AuteurBerichten