Aangemaakte reacties
- AuteurBerichten
- Erik-JanDeelnemer
Het was vandaag al vroeg gezellig druk.
Ik was blij verrast met m’n aankopen !
Op naar de 4e beurs (december)
Erik-JanDeelnemerHet is even TWEE JAAR stil gebleven op dit topic…..
Gelukkig ben ik nog steeds niet gestopt met verzamelen ๐
Het aantal diorama’s en thema’s is de laatste tijd zo sterk gegroeid dat het maken van de foto’s wat op de achtergrond is geraakt. Juist door veel nieuwe modellen ook de nodige verbouwingen aan nieuwe types gedaan…. vierassige zwaartransport Volvo’s FH, de nieuwe DAF als (niet bestaande) Ginaf 8×4 zwaartransporttrekker e.d.
Ook de uitbreiding van het aantal vitrineverdiepingen helpt dan niet. Nog meer thema’s…Vandaag weer gestart met een nieuw projectje: het ombouwen van een Herpa 991 C4S naar een rallymodel. Daarvoor een Schuco 997 GT3RS geslachtofferd: daar moest de rolkooi en de taartschep achterop van komen ๐
Met een setje wielen van een Audi R8 is het helemaal af binnenkort !Erik-JanDeelnemerHopelijk kan Herpa van de T6 ook NL politieuitvoeringen leveren, zou mooi passen bij al die Herpa Tourans in NL ๐
Erik-JanDeelnemervanavond even de XF cabine gecombineerd met een wat ouder MAN 8×4 chassis en een ballastbak…. geen druppeltje lijm nodig met dank aan het montagesysteem van Herpa !
Erik-JanDeelnemerIk woon 10 kilometer van die beurs in Rijssen af (Almelo), dus de afstand is geen probleem ๐
In Eefde wordt ik altijd blij van het aanbod, in Rijssen moet je inderdaad actueel 1:87 spul met een lampje zoeken.
Erik-JanDeelnemerVroeger (begin jaren 90) ging ik vaak naar deze beurs, toen ook Van Zuthem er nog stond.
Vorig jaar ben na 20 jaar weer een keertje geweest, en heb bijna geen actuele 1:87 modellen gezien. Is dat vaker zo daar ?
Erik-JanDeelnemerm’n projectje is af, en inmiddels heeft ook Herpa zelf een FH 8×4 zwaartransporttrekker aangekondigd (mei/juni 2015)
hierbij alvast een foto van m’n eigen rode exemplaar, voor de nieuwe Herpa brochure 05/06 2015 ๐
Erik-JanDeelnemermist een blauw logo op de deur, en een sokkel…
Erik-JanDeelnemervandaag bij JvZ op de beurs in Eefde een Atego bergingstruck opgehaald, en een Arocs trekker…. een kwartiertje bouwen geeft dit resultaat:
ombouwen van de cabine op het chassis ging iets lastiger dan ik van Herpa gewend ben, aangezien de Atego een wat eenvoudiger chassis heeft met een vast motorblok…
maar met wat destructieve handelingen (vijl) en wat lijm past alles keurig (nadat ook de lange chassisbekledingsplaten wat waren ingekort)
lampenset en wielen overzetten, en weer een model klaar ๐
Erik-JanDeelnemerik heb beide bussen bij m’n bescheiden Liebherr verzameling staan:
ps. mijn exemplaren zijn niet te koop…
Erik-JanDeelnemerde schuco variant is op marktplaats bij sommige winkels wel te vinden in NL, de Vito van Herpa zal wat lastiger worden…
misschien kun je eens rondkijken op de beurs in Eefde in december ?
Erik-JanDeelnemerInderdaad een indrukwekkend apparaat !
Die trekker met aanhanger ernaast lijkt er haast nietig bij…Erik-JanDeelnemerInmiddels het ik eenzelfde soort verwisseling ook uitgevoerd met een FH cabine voor een aloude Kibri Rau bergingstruck, daar ging het wat moeizamer ๐ chassis inkorten, lijmacties e.d.
Erik-JanDeelnemerna even zoeken op internet kwam ik bijgaande lijst tegen met bandenafmetingen:
11.00-22 heeft een diameter van 1149, breedte 295
de achterband staat niet in het lijstje,
een vergelijkbare band 14-20 heeft een diameter van 1274 en een breedte van 400
succes ermee ๐
Erik-JanDeelnemerom een tipje van de sluier op te lichten toch een paar foto’s als schot voor de boeg, uiteindelijk gaat het later toch echt een youtube filmpje worden, da’s een effectieve manier om al die 50 verdiepingen in de vitrines eenvouding doch doeltreffend in beeld te brengen…
- AuteurBerichten