Welly/Vollmer vs Schuco

Home Forums Personenauto’s Welly/Vollmer vs Schuco

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #1297
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Verschilt de Porsche Cayenne Turbo van Welly/Vollmer (zie foto) van die van Schuco? ❓



    Schuco 025440 Cayenne Turbo

    #1299
    JanS
    Deelnemer

    Ik ken ze niet precies, maar ik denk het wel. Kijk en vergelijk:

    Jan

    #1357
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Ik bedoel eigenlijk de Schuco 025440 Cayenne Turbo 2003 vs. de Welly Cayenne Turbo 2003 = type 948.
    De Transsyberia is zo en zo een apart model van de Cayenne S (van het facelift model 2007 = type 955) met andere achterspoiler en dakbeugel, dus die vergelijking gaat mank.

    Schuco Porsche Cayenne S 2007 = type 955

    Op Neurenberg 2012 werd dit model ook als nieuwtje aangekondigd (452599800), maar dat ik gewoon een kleurenvariant (zilvergrijs i.p.v. champagne, naast de matzwarte ‘concept-black’), zover ik kan bekijken.

    Dus Schuco heeft er al 3 verschillende!
    Welly heeft er echter maar 1 (zover ik weet) en wel de Cayenne Turbo 2003.

    #1379
    Marc
    Deelnemer

    Je vraag was dus niet specifiek genoeg :-D.
    De bumper van je eerste zwarte en de campagne kleurige is toch anders, net als de velgen. Die highway patrol is weer anders.

    #1380
    Frank Schneider
    Deelnemer

    @Marc: Nou, ben ik het niet helemaal mee eens. 😳
    Welly heeft maar een model, nl. type 948 (2003). Het heeft weinig zin om deze dan met type 955 (2007) te gaan vergelijken (waarvan Schuco blijkt dus 2 versies heeft), want dat die anders zijn snap ik natuurlijk ook wel. Verschillende velgen zegt me ook niet zoveel. Overigens zijn Welly velgen altijd niet doorbroken en die van Schuco wel.

    #10205
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Nieuwe vraag:
    Verschillen de Schuco Porsche Cayenne S Transsyberia en Cayenne S Safety Car meer van de gewone Cayenne S als de bedrukking, een andere achterspoiler en dakbeugel, resp. lichtbalk?
    M.a.w. komt hij uit een andere gietmal?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.