Naar aanleiding van een verslagje op Mo87 over dit onderwerp kwam ik op het idee zelf eens creatief te worden…
Aangezien ik een fictief 1:87 zwaartransportbedrijfje in een diorama heb met rode cabines, was de keuze snel gemaakt 🙂
Een setje 8×4 MAN chassis van Herpa besteld (gaat per 2), met een setje zwaartransporttorens (de hoge variant) en 2 standaard Volvo’s FH.
Bij het openen van het chassissetje was het even schrikken, dat zijn wel erg veel onderdelen bij elkaar, en dat alles zonder stappenplan zoals bijvoorbeeld Kibri levert. Alleen een summiere foto op de verpakking.
Het eerste chassis zat redelijk snel in elkaar, nadat ik 2x overnieuw moest beginnen: eerst was ik de spatborden achterop vergeten tussen de chassisdelen te plaatsen, en ik kwam er achter dat de achterassen korter zijn dan de voorassen…
De toren paste met 1 klik op de juiste plek, evenals de rode achterlichten.
De cabine van de eerste Volvo was wat lastig 😉 In eerste instantie dacht ik de hele onderbumper te moeten demonteren, een ding dat uit iets van 4 onderdelen bestaat inclusief spoiler, lampenset en ondergril.
Uiteindelijk was deze hele actie niet nodig, met het simpelweg verwijderen van het motorblok komt de hele cabine los van het chassis.
Het 2e exemplaar was dan ook een fluitje van een cent.
Mijn dank gaat uit naar firma van Zuthem voor het leveren van de perfecte onderdelen, goede service !