Volumeopbouw Herpa (oude versie) gezocht

Home Forums Gevraagd/gezocht Volumeopbouw Herpa (oude versie) gezocht

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #15983
    Arnold
    Moderator

    Voor een verbouwproject zoek ik de oude volumeopbouw van Herpa met huif:
    Voorbeeld
    Zoals hierboven. Is deze er ook geweest op een 3-assig bakwagenchassis?

    groeten,

    Arnold

    #15984
    bennie
    Moderator

    De door jou bedoelde volumopbouw was er alleen maar voor op een 2as chassis. Daarvoor waren wieluitsparingen aanwezig. Ik heb enkele keren zo’n volumebak op een 3as chassis gemonteerd. Hiervoor zaagde ik een stuk, ter hoogte van het asstel uit de vloer van de laadbak. Daarna maakte ik van een plaatje styreen een nieuwe vloer in de laadbak die ik op de nog aanwezige vloer plakte. Hierdoor ontstaat er bij de assen ruimte voor de wielen. De bestaande wieluitsparing maakte ik dicht met stukjes styreen. Daarna maakte ik nieuw uitsparingen ter hoogte van de aangedreven achteras. de enkellucht sleepas viel met de band binnen de randen van de laadbak en daarvoor hoefde geen wieluitsparingen gemaakt te worden. De laadbak werd daarna zonder hulpchassis op het vrachtwagenchassis geplakt. Later, met de komst van kleinere wielen van Herpa was deze actie niet meer nodig. de laadbak kon toen met een dun hulpchassis op jhet lagere volumechassis gemonteerd worden en de kleine wielen konden nog draaien. In beide gevallen lette ik er op dat de laadbak binnen de maximale hoogte bleef.
    Bennie.

    #16007
    Pim van Leeuwen
    Deelnemer

    Die heb ik voor jou Arnold! Alleen blauw (Wurfel Spedition) en op een MB chassis/cabine.
    maar daar weet jij wel raad mee!
    Wil je ‘m op korte termijn al hebben/ben je een dezer dagen in de buurt?

    Groeten,
    Pim

    #16023

    Ik heb de Grewer versie wel voor Arnold, deels al als bouwkit

    #16028
    toineboz
    Deelnemer

    Hoi moet je eens kijken op http://www.hobbyscaleparts.nl daar hebben ze onderdelen van herpa te koop.

    #16029
    Arnold
    Moderator

    Dank je Bennie voor de informatie

    #16030
    Arnold
    Moderator

    Dank je Bennie voor de informatie

    Dank je Pim voor je aanbod, wacht even je antwoord op Facebook af.

    Dank je Ron voor je aanbod. Als ik er met Pim niet uitkom, meld ik me bij jou.

    Dank je Toineboz voor je tip. Helaas zit de gezochte opbouw er niet bij.

    #16031
    klaas@
    Deelnemer

    bij van Zuthem http://www.vanzuthem.nl/ Herpa extrashop kom je heel veel tegen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.