Verkoop gekopieerde modellen

Home Forums Algemeen/bouwtips Verkoop gekopieerde modellen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #40607
    Fokko
    Deelnemer

    Deze week heb ik vernomen dat meerdere modellen van FvC-decals.nl in de Oekraine worden gekopieerd en door een duitse verkoper op beurzen worden aangeboden. Het gaat hier ondermeer om de E-one crashtender die door mij wordt geproduceerd. De matige kopie wordt door Heinrich Schwamborn als een gebouwd model verkocht. Ook op de Intermodellbau, die deze week in Dortmund plaats vindt, kunnen deze modellen aangeboden worden, op de stand van REBS-DRUCK / RK-Modelle op Standnummer: 4.E40. Naast modellen van FvC-decals.nl worden modellen van Merlau op deze wijze gekopieerd en verkocht.

    Uiteraard bent vrij deze modellen daar aan te schaffen, maar vergeet niet dat er veel ontwikkelings- en productietijd in het ontwikkelen van het model heeft gezeten en de motivatie nieuwe modellen te ontwikkelen op deze manier mij niet echt kunnen stimuleren.

    Mocht u naar Intermodellbau gaan, dan wens ik u echter veel plezier!

    Fokko van Calker
    FvC-decals.nl

    #40674
    Fokko
    Deelnemer

    Ter info. De firma Merlau heeft vlak voor de beurs telefonisch contact gehad met de standhouder en hem erop gewezen dat zijn onderverhuurder gekopieerde modellen aanbood. Hierop heeft de standhouder aangegeven direct met de verkoop van deze modellen te stoppen. Via diverse kanalen hebben Reinhard Merlau en ik vernomen dat de standhouder zich aan zijn woord heeft gehouden en in ieder geval op de Intermodellbau deze modellen niet meer worden aangeboden.

    Voor iedereen die mij op de hoogte hebben gehouden, heel veel dank!

    Fokko van Calker

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.