Tags: decal remover
- This topic has 11 reacties, 6 stemmen, and was last updated 10 years, 7 months geleden by Arnold.
- AuteurBerichten
- 31 oktober 2012 om 17:26 #4660konradParticipant
Enkele weken geleden ben ik al surfend ergens uitgekomen op een vergelijkende tabel tussen diverse decal removers qua doeltreffendheid en toepasbaarheid op kunststoffen schaalmodellen . Jammer genoeg heb ik het bewuste webstekadres niet aan mijn favorieten toegevoegd , en dus ben ik het spoor ernaar bijster geraakt . Weet iemand van jullie waarover ik het specifiek heb , of heeft iemand van jullie goede ervaring met één of ander aanbevelenswaardig produkt ?
31 oktober 2012 om 20:57 #4661Cor-DutchArtParticipantMicroscale sol, dit is een weekmaker voor decals en goed te gebruiken om oude decals te verwijderen.
Je moet niet verlangen dat die er goed af komen en weer te gebruiken zijn.Eigenlijk is het om nieuwe decals goed over deurklinken, popnagels en in gleuven van portieren b.v. te laten vallen.
En zo zullen er wel meer merken zijn die een vergelijkbare weekmaker hebben.31 oktober 2012 om 23:41 #4662konradParticipantHet is me geenszins te doen om de decals te recupereren , wel om ze te verwijderen zonder enig litteken op de lak of op de kunststof na te laten , door het etsend karakter van het betreffende produkt , of door het te hard moeten afwrijven/afkrabben .
1 november 2012 om 01:54 #4663Cor-DutchArtParticipantMicroscale Sol werkt prima om decals te verwijderen.
Zonder hard te moeten wrijven of krabben.
Maar voor opdrukken zal je andere oplossingen moeten zien te vinden.3 november 2012 om 11:14 #4717MarcParticipantSoms werkt cellotape ook heel goed om decals te verwijderen. Opplakken en net als een pleister snel er van af trekken.
23 juni 2014 om 16:26 #12680volvo420ParticipantHallo mensen.
Heeft iemand een adres waar het kan verkrijgen micsoscale sol ik heb er nog nooit van gehoord.
ik heb een probleem met het verwijderen van decals op een model van A W M.
de laadbak word gespoten en als ik de decal nier verwijder dan blijven ze zichtbaar en dat wil ik niet.
met een vriendelijke groet uit groningen23 juni 2014 om 16:39 #12681Evert BuikemaParticipantOpdrukken verwijderen van een AWM model lukte mij ook niet, enige optie schuren met korrel 1000 of nog hoger.
Opdrukken op Herpa modellen kunnen heel goed worden verwijderd met LUX (rode dop gele opdruk op de fles)
opdruk is wel weg, maar er blijft iets zichtbaar waar opdruk heeft gezetten.suscces
23 juni 2014 om 19:15 #12684volvo420Participantvriendelijk bedankt voor de tip we gaan het proberen
23 juni 2014 om 19:19 #12685Cor-DutchArtParticipantOverigens is Microscale o.a. te vinden in mijn webshop.
23 juni 2014 om 20:19 #12694MarcParticipantHallo Volvo240, volgens mij verkoopt Miniatuurstore in de Steentilstraat in Groningen ook Microsol. Heb je de Cellotape methode al geprobeerd?
24 juni 2014 om 07:20 #12701volvo420ParticipantBedankt voor al deze tips.
Ben gister avond aan de gang geweest met jif een schuurmiddel in het aanrecht kastje van moeder de vrouw en het werkt heel goed voor 99.9% is de decal verwijdert ( let wel ik ben begonnen met een zij kant van een laadbak en dat is een vlakke wand ) van middag de deuren maar eens aanpakken en kijken wat het doet.
Met vriendelijke groet uit Groningen.24 juni 2014 om 09:45 #12703ArnoldModeratorEen site ken ik niet, maar ik heb Lux in huis. Ik heb dit geprobeerd op een DAF van Reining. Op rood plastic zijn met wit en zwart de opschriften aangebracht. Op de cabine (=glad) zijn de opschriften er zonder problemen vanaf. Van de huifopbouw zie je nog resten van zwart en wit.
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.