Ropa euro-Tiger V8-4

Home Forums Landbouw Ropa euro-Tiger V8-4

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #13936
    Jurgen
    Moderator

    Het grote voorbeeld van het Siku-model is dit jaar voor het eerst in Nederland verkocht. De grootste rooier is door loonbedrijf Snoeijing aangeschaft. Omdat bewegende beelden meer zeggen dan stilstaande, voeg ik hier een link toe naar een illustratief filmpje van de Ropa euro-Tiger V8-4 aan het werk: Eerste Nederlandse Ropa rooit in Aalden.
    Overigens heb ik afgelopen donderdag op Beet Europe in Polen de opvolger van deze machine aan het werk gezien: euro-Tiger 5.

    #13937
    bennie
    Moderator

    Indrukwekkende machine!
    Heel iets anders dan wat ik vanmiddag zag tijdens de ‘schooltuintjes middag’ van onze zoon.
    De vrijwilliger oogste op traditionele wijze (loof afsnijden en met een tang de biet uit de grond trekken) enkele bieten (suiker- en voeder-) en vertelde hoe er suiker uit de suikerbieten wordt gewonnen. Ook toonde hij een manier van bepalen van het suikergehalte in de biet. Leuk verhaal en leerzaam, al dachten sommige kinderen daar anders over, na eerst een uur onkruid gewied te hebben.
    Wat de kinderen wel verwonderde was de winning van bietenzaad. Dat een bietenplant in het 2e jaar zaad schiet, en dat dit veelal in Zuid Frankrijk plaats vindt.
    Het was een leerzame middag.

    HO modelautoliefhebbers: Weer eens wat anders!!!!!

    Bennie

    #13939
    Erik-Jan
    Deelnemer

    Inderdaad een indrukwekkend apparaat !
    Die trekker met aanhanger ernaast lijkt er haast nietig bij…

    #13941
    arie van urk
    Deelnemer

    De ROPA Tiger 5 en automodelbouw gaan wel samen Bennie…..

    Meer plaatjes vind je hier…

    https://www.facebook.com/arie.vanurk/media_set?set=a.10203574856950086.1073741923.1175112347&type=3&uploaded=58

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.