Rolcontainers

Home Forums Scenery Rolcontainers

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17046
    Jurgen
    Moderator

    In Eefde op de ruilbeurs van 14 juni stonden Dik van Buren, Ben Veerbeek en ik wat te praten over de hobby. En kregen we het over rolcontainers als scenery bij of in een vrachtauto. Onlangs heb ik van twee ‘fabrikanten’ rolcontainers aangeschaft. Hierbij een paar foto’s (ik hoop dat ze duideijk genoeg zijn).

    Rolcontainers Epoke Modeller en Shapeways
    Links drie rolcontainers van een soort metaal, geproduceerd door Epoke Modeller uit Denemarken.
    Rechts acht rolcontainers van Frosted Ultra Detail, via Shapeways.

    Rolcontainers Epoke Modeller en Shapeways
    Links van Shapeways, rechts van Epoke Modeller. Het model van Epoke lijkt/is iets fijner, maar beide modellen vind ik zeer goed geslaagd en zeer goed bruikbaar.


    En de onderkant, links van Shapeways, rechts van Epoke Modeller.

    Naast rolcontainers heeft Epoke Modeller ook zogenaamde Postcontainers in het (uitgebreide) assortiment. Nu weet ik niet of deze containers ook in Nederland gebruikt worden. Ter vergelijking de rolcontainer van Epoke ernaast.


    Zelfs de ‘deurtjes’ zijn afzonderlijk weergegeven.

    De acht rolcontainers van FUD heb ik besteld in de shop van Twisterracer op Shapeways en kosten een kleine € 17.
    De drie rolcontainers van Epoke Modeller heb ik in hun stand op Intermodellbau in Dortmund gekocht. Het artikelnummer is MH876084 en kosten ongeveer € 8,50, zie pagina 15 van de prijslijst op http://www.epokemodeller.dk. Afbeeldingen staan op pagina 3 van de catalogus.
    De twee Postcontainers hebben artikelnummer MH876083.

    #17047
    Jan Stigter
    Deelnemer

    Er is nog een leverancier van rolcontainers: AW Lingen. Kosten € 9,20 per setje van 4.
    Ik heb ze zelf niet, maar de producten van Jürgen Leissner zijn zeer gedetailleerd.

    Jan

    #17048
    Jurgen
    Moderator

    Dank je wel @jst! Deze rolcontainers van AW Lingen zien er inderdaad zeer gedetailleerd uit! Heb je wel andere producten van hem? Zo ja, waar heb je die gekocht/besteld?
    groet,
    Jurgen

    #17049
    Jan Stigter
    Deelnemer

    Jürgen Leissner is een collega-lid van FREMO (een europese vereniging van modelspoorders). Hij doet dit er uit liefhebberij bij. Je kan gewoon rechtstreeks bij hem bestellen. Hij staat niet op beurzen of zo.

    Jan

    #17102
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Leuk, ook die pallet boxen zijn interessant.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.