Petitie tegen belasting voor oldtimers

Home Forums Off-topic Petitie tegen belasting voor oldtimers

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #4762
    Cor-DutchArt
    Deelnemer
    #4763
    Joske
    Deelnemer

    Ik heb hier een beetje een twijvelend gevoel over, ik wil als oldtimer liefhebber, heb er zelf één, wel ja zeggen.. eigenlijk heel erg graag maar er steekt wat in mij om het niet te doen. Wat je vandaag heel erg veel ziet is dat er oude diesel Mercedessen vanuit Duitsland komen, modellen als de 190 enz modellen van midden 80. Nu is daar natuurlijk niets mis mee maar wat je dan weer wel ziet is dat door deze wagens massaal gewoon de belasting word ontdoken door deze vieze wagens als eerste wagen te gebruiken, en dat het niet bepaald liefhebbers zijn voor het overgrote deel zie je er duidelijk aan af, Dat is niet de opzet van deze regel… dus ik weet het niet.

    #4764
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Ik sluit me bij Joske aan.
    Ik rijd 700km in mijn youngtimer uit 1982. Is dus een echte hobbyauto.

    #4789
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Juist de mensen met een hobby auto die weinig km. rijden worden hierdoor extra gepakt.
    Ja, dat er misbruik wordt gemaakt is van alle tijden.
    Daarom is de leeftijd al opgeschroefd van 25 jaar naar 30 jaar.
    Aan onderhoud ben je aan een gemiddelde youngtimer al meer (extra) geld kwijt dan de wegenbelasting zou bedragen.
    Dus die misbruikers rijden die wagens af tot ze naar de sloop gaan.
    Voor oldtimer trucks, waarmee dus geen geld meer wordt verdient, ligt het nog even moeilijker.
    De belasting daarop is echt niet op de brengen voor de hobby-ist.
    Met gevolg dat dit cultureel erfgoed gaat verdwijnen bij gebrek aan geld.
    Als er nou belasting werd geheven per gereden kilometer…..

    #4795
    HJS
    Deelnemer

    De 60 dagenkaart maar weer uit de kast.

    #4796
    Huub Houben
    Deelnemer

    of de wegenbelasting helemaal afschaffen en in de branstofprijs door berekenen,
    dan moet degene die het meest rijdt ook het meest betalen en dan worden de vertegenwoordigers die met een zogenaamde hybride voertuig rijden ook meteen afgestraft.

    #4797
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Dat niet alleen, ook buitenlanders betalen dan mee.
    Roemenen, Bulgaren, Polen….
    Die wonen en werken hier wel, maar hoeven niet te betalen omdat hun auto een ander kenteken heeft.

    #4798
    Frank Schneider
    Deelnemer

    En ook zo leuk:
    Heb je een mooie Duitse klassieker. Mag je er niet de stad mee in in Duitsland. Umweltzone!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.