- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 stemmen, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 11 maanden geleden door almerejos.
- AuteurBerichten
- 29 oktober 2012 om 11:36 #4611HabieDeelnemer
Hallo iedereen,
Vorig weekend op de Modelspoorexpo te Mechelen (B) een model van Van Hool gevonden. Op de onderzijde staat de naam van de producent; P.S.P. Models Ltd. Na wat Google-werk is er niets terug te vinden van deze fabrikant. Weet iemenad van jullie iets meer over deze producent?
Ik vind het trouwens een zeer mooi model, enkel de spiegels ontbreken.
Hier enkele foto’s:29 oktober 2012 om 14:43 #4613Cor-DutchArtDeelnemerP.S.P.-modellen werden voorheen geproduceerd door P.S.P.-Models Ltd, die in 2007 gestopt is.
De productie werd opgepikt door Scale Link Ltd.
Ik vermoed dus dat Scale-Link dit model onder P.S.P. Ltd. heeft gemaakt in opdracht van de Belgische busonderneming.Overigens niet een gemakkelijk vindbaar model.
Die van Rietze en VK worden wel volop aangeboden.29 oktober 2012 om 14:55 #4614JanSDeelnemerZo ver mij bekend is het een resin kitmodel van vroeger Railline Products, daarvoor EurHo Models, ik heb het een jaar of tien geleden wel eens in Neurenberg zien staan bij een Belgische fabrikant/handelaar. Die zou me info sturen, nooit meer van gehoord.
Later was Transcale en dat is/was een britse kleinseriefabrikant. De website van Transcale werkt niet meer, dus waarschijnlijk zit het nu weer onder een andere naam. PSP Models bestaat wel, ik vond info op de website van Scalelink, die het kennelijk verkoopt.31 oktober 2012 om 15:41 #4656HabieDeelnemerBedankt voor de info
12 oktober 2017 om 07:21 #30955almerejosDeelnemerDeze werden toch gemaakt door ene Bram Osborne? Ik heb ook een Schiphol Sternet versie en één van GVU Utrecht. Alleen moet ik ze nog steeds in elkaar zetten.
Jos
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.