Oebele Deelstra

1 berichten aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Oebele
    Participant

Oebele Deelstra

Al sinds 1993 ben ik lid van de HO-modelautoclub en dus tijd om mij eens netjes voor te stellen. Zeker nu ik mede webredacteur ben.
    Ik ben van het bouwjaar ’66, getrouwd en inmiddels bevorderd tot pake. Ik werk als technisch trainer bij Terberg Benschop, de producent van speciale voertuigen. Mijn passie is dan ook voertuigtechniek in een brede zin. Maar met een duidelijke voorkeur voor speciaal transport / kranen / bijzondere vrachtauto’s / US trucks  / etc.

Mijn hobby begon met het maken van modelbouwkits. Via de gebruikelijke vliegtuigen, auto’s (nog ongeschilderd) kwam ik bij 1:25 vrachtauto’s terecht. Daar ging ik heel ver de details mee in.
    Maar toen ik de HO modelauto’s ontdekte was ik snel om. In mijn geval was dit Kibri. Ook al vanaf het begin heb ik ze nooit helemaal gebouwd volgens het voorbeeld.

Dus ik ben vooral bouwer. Uitgangspunt van mijn modellen is vaak een kit / cabine / model waarvan ik een voertuig bouw dat dan net anders is. Ik probeer de technische details juist weer te geven, maar het hoeft geen concreet voorbeeld te hebben. Dat is het leuke van modelbouw. De bouw gaat dan ook samen met een hele studie van het voorbeeld om details zo goed mogelijk weer te geven.

Hier wat voorbeelden, meer is te vinden op mijn FB pagina heavytransport.nl

Kenworth C550b 8×4 wide spread / CAT power

Liebherr LTL1160

[caption id="attachment_71591" align="alignnone" width="500"] FTF 10-30-DSS[/caption]

Mack M75SX

DAF YA328

1 berichten aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.