Nu nog een 3D-printer aansluiten

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Arnold
    Moderator

Als vervolg op de discussie op het oude forum. Bij Shapeways staat een DAF 1400 met opbouw aangeboden. Deze heb ik laten printen (en zal deze de modelbouwdag in het najaar onbehandeld meenemen). Het model is helaas te groot. Ik heb geprobeerd om de tekenaar te contacten, maar heb tot op heden niets gehoord.
    De detailset wilde ik ook bestellen, maar Shapeways gaf een fout: er zouden te kleine onderdelen(!) in zitten, deze heb ik dus niet.
    Het model heeft de breedte van de cabine van een DAF2800 (F241) in plaats van een 1200/140o (F198) hiermee is het model 241/198 = 1,217x te groot (schaal is dan 1:71,5). De verhoudingen van het model zijn wel netjes, incl. vorm van de tankjes etc.

Cor-DutchArt
    Deelnemer

OK, dus het hele model is dan te groot.
    Das wel jammer dan.
    Om het dan nog eens te laten krimpen is een goede optie.
    Hoewel het een bewerking teveel is.
    Eigenlijk zou het meteen in de juiste maat geprint moeten worden.

Overigens is dit niet off topic volgens mij…

Frank Schneider
    Deelnemer

Kunnen ze dat bij A2 Models ook niet op bestelling doen?

Arnold
    Moderator

Overigens is dit niet off topic volgens mij…

Ik weet niet waar het bijhoort 😉

Als ze het bij A2-models kunnen printen: Ik heb het bestand niet om het door hun te laten printen (helaas)

Webmaster
    Sleutelbeheerder

Hallo Arnold,
    Past het wellicht beter in de rubriek ‘Vrachtwagens’?
    Met vriendelijke groet,
    Jurgen

Arnold
    Moderator

Tja, In 3D kun je ‘alles’ printen, ook auto’s (zie http://www.a2models.nl/), onderdelen, etc.
    Daarom twijfelde ik waar het te plaatsen. Misschien een algemeen hoofdstuk, waar je ook algemenere zaken als tips kwijt kan??

Joske
    Deelnemer

Ik had al getwijfelt aan de grote van de Daf, de maten staan erbij zodoende… wel jammer dat het dan niet aangepast word, die container postaal systeem is 3cm breed… dat is ook een 2 á 3mm te breed.
    Ik heb wel een goed gevoel bij de Commer… heb die maar besteld.

Arnold
    Moderator

Hoi Jos,

We horen jouw ervaring wel.

Joske
    Deelnemer

Heb m vandaag besteld en betaald, duurt ongeveer 10 dagen… we zullen het zien 🙂

Cor-DutchArt
    Deelnemer

Ik heb wel een paar Commers in huis.
    Geen idee of die van dezelfde zijn…
    Getekend door Modelbouw Visser en die gaat de bewerkte modellen ook op de markt brengen.
    De eerste afgietsels zijn gisteren gemaakt en daarvan heb ik er van ieder 5 stuks.
    Er zijn nog wel wat dingen die bij een tweede run veranderd mogen worden, maar zoals ze nu zijn is het zeker niet slecht.
    Die veranderingen (toevoegingen zou je ook zelf kunnen maken.)
    Beide Commers ja.
    De Walk Tru en de BF 3024
    Foto’s volgen….

Arnold
    Moderator

Ik heb inmiddels contact gehad met de ontwerper van de F1200. Ik heb hem wat informatie gegeven en wacht even af.

Arnold
    Moderator

Hij was zich niet bewust dat zijn experimenten nog op Shapeways stonden en al helemaal niet dat ze te koop waren. Hij gaat toch het model aanpassen.
    Hij is zelf modelbouwer, voorheen 1:24, maar richt zich nu op 1:87.
    Ik heb hem maar op de club gewezen 😉

Griffendahl
    Deelnemer

Ik zag dat je daadwerkelijk een bestelling gedaan hebt bij Shapeways. Kan je wat vertellen over de detaillering ??

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.