Modellen van Kees-Jan

Home Forums Vrachtauto’s Modellen van Kees-Jan

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #5988
    Kees
    Deelnemer

    Hier een paar plaatjes van mijn nieuwe project. Het gaat hier om een Nooteboom (conventionele) dieplader met jeepdolly. Het model is nog niet gereed.


    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    #6489
    Kees
    Deelnemer

    Deze trekker (in wording) komt voor de dieplader. Ik hoop dat ie een beetje mooi uit de printer komt ;-

    Uploaded with ImageShack.us

    #6490
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Beetje dubbel wel. Die cabine is er al van 87RPM.

    #6491
    Kees
    Deelnemer

    klopt! Ik was ook eerst van plan om er een bij jouw te kopen maar omdat ik ook graag nog een keer en korte en een lage cabine wil hebben heb ik besloten om zelf een cabine te tekenen. Op basis van deze cabine kan ik dan heel gemakkelijk een korte en een lage cabine maken. En bovendien vind ik het ook wel leuk om een beetje creatief bezig te zijn 😉

    ps. op welke manier is die FTF van 87RPM eigenlijk gemaakt? shrink casting op basis van de WSI FTF?

    #6492
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Klopt helemaal.

    #6610
    Kees
    Deelnemer

    Hier een korte update. Als er iemand opbouwende kritiek heeft hoor ik het graag!

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    #6633
    Arnold
    Moderator

    Dat ziet er mooi uit, nu het print resultaat en een vergelijk met die van 87RPM 😉

    Ga je ook andere varianten van de cabine tekenen/printen (oa. de Foden versie?)

    Groeten,

    Arnold

    #6634
    Kees
    Deelnemer

    Hoe die uit de printer komt is inderdaad de vraag, kan best zijn dat dat tegenvalt. Aan het tekenen heb ik in iedergeval al een hoop lol beleefd 😉 MOcht het lukken dan weet ik niet of ik de normale cabine ga verkopen want ik wil 87RPM niet beconcurreren. Om die Foden ook te maken vind ik wel een leuk idee, eens kijken of ik daar tekeningen van kan vinden!

    Gr,

    Kees

    #6635
    Arnold
    Moderator
    #6638

    Die zien er heel goed uit Kees!
    Enige opmerking die ik wil maken is dat de kleine zijvensters rondom wat meer afgerond mogen zijn. Je hebt nu wel erg scherpe hoeken erin zitten.
    Mijn opmerking is puur op mijn eigen foto’s, ik heb verder geen tekeningen ter vergelijking.

    #6639
    Joske
    Deelnemer

    Perfect!!!… gaaf man, naar die dagcabine versie en de verlaagde is wel vraag en daarmee zit je RPM87 niet mee in de weg… mooie aanvulling dat zeker.

    Ook ik heb een klein puntje van aandacht, de letters FTF zouden wat dikker kunnen 🙂

    #6640
    Kees
    Deelnemer

    Ron & Joske,

    Hartelijk bedankt voor de tips!!! De ruitjes heb ik al aangepast, die letters pas ik ook nog aan

    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

12 berichten aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.