MG B

Home Forums Personenauto’s MG B

Tags: 

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #16482
    Jurgen
    Moderator

    Een nieuw ‘projectje’ gestart. Om-/verbouw van een MG B.
    MG B van AWM
    Deze MG B tijdens een ruilbeurs in Eefde gekocht van Huug Schenk.

    MG B van AWM
    De foto zonder de verpakking is helaas niet scherp.

    voorkant van MG B van AWM
    Voorkant is wat scherper.

    achterkant MG B van AWM
    Achterkant van de MG B.

    onderdelen MG B van AWM
    De MG B in onderdelen.

    detailleringsset Automobilia voor MG B
    Deze detailleringsset van AutoMobilia gereserveerd bij Dutchart Models. Nu wachten tot de volgende beurs in Eefde…

    #16483
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Ach ja, je kan ook via Rome naar Breda

    #18197
    Jurgen
    Moderator

    null
    Tijdens de ruilbeurs van september kreeg ik van twee kanten onderdelen voor dit projectje. Van @Cor-Dutchart kreeg/kocht ik de Automobilia-set en van Jan Jongman (@Jan.J) de wit gespoten kap van de MG B. Jan, bedankt voor dit in mijn ogen keurig gespoten carrosserie! Cor, bedankt voor het setje!

    null
    De West-Brabantse Modelspoordagen brachten onverwacht weer tijd en inspiratie om aan dit projectje te werken, maar …oeps… De van Evergreen gelijmde voorbumper voor de MG B Tourer brak in tweeën….

    null
    Gelijk maar aan de slag met poging drie. Laagje voor laagje Evergreenstrips gebogen en gelijmd, met in het midden het stuk dat de oorspronkelijke grill vervangt.

    null
    Even proefpassen.

    null
    Bumper en gril aan elkaar gelijmd.

    null
    De Evergreen-onderdelen zijn nu nog los te halen, om afgewerkt en gespoten te kunnen worden.

    #18201
    Jurgen
    Moderator

    null
    Vandaag nog de nodige tijd aan, poging 3 van, de voorbumper besteed. Daarnaast begonnen met poging 1 van de achterbumper, op de enige foto van vandaag, de voorbumper en poging 1 van de achterbumper.

    Maar helaas bleek versie 1 van de achterbumper niet stevig genoeg voor mijn plannen…. Poging 2 achterbumper gestart, maar geen foto’s gemaakt… Wordt (hopelijk) vervolgd.

    #18234
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Spannend!! In het echt ziet het er overigens beter uit dan op de foto.

    #18237
    Jurgen
    Moderator

    Dank je voor het compliment @Cor-DutchArt! Het licht was daar binnen niet optimaal en ik heb maar een ‘huis-tuin-hobby-fototoestel’ 😉 .


    6 van de 8 onderdelen van 1 spaakwiel uit de set van Automobilia.


    15 minuten later: 1 spaakwiel. 4 wielen voor 1 MG B, 2 assen, 4 ‘centrale moeren’ = ongeveer 1,5 uur. Volgens mij verwisselen ze in de F1 een hele motor in dezelfde tijd…. 😉

    #18239

    Maar je hebt er tenminste plezier in Jurgen. Althans, dat is mijn inschatting.
    Ziet er al heel fraai uit.

    #18240
    sw
    Deelnemer

    Dit ziet er gaaf uit Jurgen. Leuk dat je ons laat mee genieten.

    Gr. Sybran

    #18320
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Mooi! Je hebt het voor elkaar. Meestal is het 2de wiel lastiger omdat je dan denkt te weten hoe het gaat.

    #18327
    Jurgen
    Moderator

    Dank je Cor, ook het tweede wiel zit al in elkaar 😉 😆 . Nog twee voor deze MG te gaan….

    #20254
    Jurgen
    Moderator

    Laatste maanden was het wat stil rond dit project. Toch is er zo nu en dan verder gewerkt/gepriegeld. Inmiddels zijn de vier wielen klaar voor montage.

    MG-B-onderdelen-op-kleur
    Het interieur, de wielkasten, de bumpers zijn zwart gemaakt.

    MG-B-proefpassen-onderdelen
    Hier even proefpassen van de onderdelen.
    Ondertussen ben ik al weer een stapje verder, met de ringen rond/achter de koplampen zijn ook gemonteerd (nog geen foto van gemaakt: want net op het moment dat ik tijd en zin heb om te hobby’en wordt het hier toch een partijtje slecht en donker weer. Daarom zijn de foto’s ook niet geweldig, maar deze zijn puur bedoelt voor een indruk van het ‘bouwproces’).

    #20830
    Jurgen
    Moderator

    Tis carnaval, dat betekent voor mij twee extra vrije (ADV-)dagen!!
    Ondertussen weer een stapje verder. De spaakwielen zitten onder de MG B!!
    Okay, de eindmoeren moeten er nog op, maar ben al blij dat dit gelukt is.

    #20869
    sw
    Deelnemer

    Ziet er leuk uit Jurgen. Waar carnaval allemaal niet goed voor is.

    Gr. Sybran

    #20870

    Die is echt heel mooi aan het worden Jurgen!

    #20907
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Alaaf!!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.