Tags: MG B
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 4 stemmen, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 10 maanden geleden door Cor-DutchArt.
- AuteurBerichten
- 17 mei 2015 om 15:38 #16482JurgenModerator
Een nieuw ‘projectje’ gestart. Om-/verbouw van een MG B.
Deze MG B tijdens een ruilbeurs in Eefde gekocht van Huug Schenk.
De foto zonder de verpakking is helaas niet scherp.
Voorkant is wat scherper.
Achterkant van de MG B.
De MG B in onderdelen.
Deze detailleringsset van AutoMobilia gereserveerd bij Dutchart Models. Nu wachten tot de volgende beurs in Eefde…17 mei 2015 om 18:23 #16483Cor-DutchArtDeelnemerAch ja, je kan ook via Rome naar Breda
26 september 2015 om 19:48 #18197JurgenModerator
Tijdens de ruilbeurs van september kreeg ik van twee kanten onderdelen voor dit projectje. Van @Cor-Dutchart kreeg/kocht ik de Automobilia-set en van Jan Jongman (@Jan.J) de wit gespoten kap van de MG B. Jan, bedankt voor dit in mijn ogen keurig gespoten carrosserie! Cor, bedankt voor het setje!
De West-Brabantse Modelspoordagen brachten onverwacht weer tijd en inspiratie om aan dit projectje te werken, maar …oeps… De van Evergreen gelijmde voorbumper voor de MG B Tourer brak in tweeën….
Gelijk maar aan de slag met poging drie. Laagje voor laagje Evergreenstrips gebogen en gelijmd, met in het midden het stuk dat de oorspronkelijke grill vervangt.
Even proefpassen.
Bumper en gril aan elkaar gelijmd.
De Evergreen-onderdelen zijn nu nog los te halen, om afgewerkt en gespoten te kunnen worden.27 september 2015 om 19:52 #18201JurgenModerator
Vandaag nog de nodige tijd aan, poging 3 van, de voorbumper besteed. Daarnaast begonnen met poging 1 van de achterbumper, op de enige foto van vandaag, de voorbumper en poging 1 van de achterbumper.Maar helaas bleek versie 1 van de achterbumper niet stevig genoeg voor mijn plannen…. Poging 2 achterbumper gestart, maar geen foto’s gemaakt… Wordt (hopelijk) vervolgd.
30 september 2015 om 18:14 #18234Cor-DutchArtDeelnemerSpannend!! In het echt ziet het er overigens beter uit dan op de foto.
1 oktober 2015 om 15:55 #18237JurgenModeratorDank je voor het compliment @Cor-DutchArt! Het licht was daar binnen niet optimaal en ik heb maar een ‘huis-tuin-hobby-fototoestel’ 😉 .
6 van de 8 onderdelen van 1 spaakwiel uit de set van Automobilia.
15 minuten later: 1 spaakwiel. 4 wielen voor 1 MG B, 2 assen, 4 ‘centrale moeren’ = ongeveer 1,5 uur. Volgens mij verwisselen ze in de F1 een hele motor in dezelfde tijd…. 😉1 oktober 2015 om 16:22 #18239Ron van der VelpenDeelnemerMaar je hebt er tenminste plezier in Jurgen. Althans, dat is mijn inschatting.
Ziet er al heel fraai uit.1 oktober 2015 om 20:36 #18240swDeelnemerDit ziet er gaaf uit Jurgen. Leuk dat je ons laat mee genieten.
Gr. Sybran
2 oktober 2015 om 18:00 #18320Cor-DutchArtDeelnemerMooi! Je hebt het voor elkaar. Meestal is het 2de wiel lastiger omdat je dan denkt te weten hoe het gaat.
2 oktober 2015 om 19:10 #18327JurgenModeratorDank je Cor, ook het tweede wiel zit al in elkaar 😉 😆 . Nog twee voor deze MG te gaan….
14 januari 2016 om 17:41 #20254JurgenModeratorLaatste maanden was het wat stil rond dit project. Toch is er zo nu en dan verder gewerkt/gepriegeld. Inmiddels zijn de vier wielen klaar voor montage.
Het interieur, de wielkasten, de bumpers zijn zwart gemaakt.
Hier even proefpassen van de onderdelen.
Ondertussen ben ik al weer een stapje verder, met de ringen rond/achter de koplampen zijn ook gemonteerd (nog geen foto van gemaakt: want net op het moment dat ik tijd en zin heb om te hobby’en wordt het hier toch een partijtje slecht en donker weer. Daarom zijn de foto’s ook niet geweldig, maar deze zijn puur bedoelt voor een indruk van het ‘bouwproces’).8 februari 2016 om 15:35 #20830JurgenModeratorTis carnaval, dat betekent voor mij twee extra vrije (ADV-)dagen!!
Ondertussen weer een stapje verder. De spaakwielen zitten onder de MG B!!
Okay, de eindmoeren moeten er nog op, maar ben al blij dat dit gelukt is.8 februari 2016 om 20:55 #20869swDeelnemerZiet er leuk uit Jurgen. Waar carnaval allemaal niet goed voor is.
Gr. Sybran
8 februari 2016 om 21:53 #20870Ron van der VelpenDeelnemerDie is echt heel mooi aan het worden Jurgen!
11 februari 2016 om 18:51 #20907Cor-DutchArtDeelnemerAlaaf!!
- AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.