Metalen modellen bewerken

Tags: ,

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Arnold
    Moderator

Wie heeft er ervaring met het verzagen (oa verkorten en verlagen) van metalen cabines van Matchbox en Promotoys?

Cor-DutchArt
    Participant

Phoe!! Zagen gaat prima. Verlagen… Ik heb ook een vijzelwagen verlaagd. Gewoon de asgeleiding 1 mm dieper uitgezaagd m.b.v. een volwassen ijzerzaagblad. (Breedte 1mm) Maar inkorten? Het spul moet ook weer aan elkaar gebakken worden. Ooit bezig geweest met secondenlijm om een messing dak op een Sik te lijmen. Uhh tja.. zal hem eens opgraven en met Stabilit proberen.

sw
    Participant

Er is hele goede twee componenten metaal lijm te verkrijgen. En die is ook goed na te bewerken.
    Ik heb het nog nooit gebruikt voor voor het verlijmen van een cabine maar wel voor andere zaken.

Gr. Sybran

Arnold
    Moderator

Dank voor de tips. Met verlagen bedoelde ik eigenlijk een hoogdakversie aanpassen naar een laagdak-versie. Ik ga wel proberen met de ijzerzaag.

Marc
    Participant

Ik heb een hekel aan metalen modellen verzagen. Bij de WSI105E6 geprobeerd met verschillende zagen. Geen gaf een goed resultaat. Daarom toen maar een resin afgietsel laten maken.
    Wellicht gaat het met Dremel wel, maar denk dan wel om je eigen veiligheid (ogen, handen).
    Wellicht Fokko vragen of hij de Cargo af wil gieten, ik heb al een exemplaar door de afbijt gehaald?

Cor-DutchArt
    Participant

Dat is dan weer het voordeel. Die verf kan je gewoon met afbijt verwijderen. Wel goed schoonspoelen i.v.m. etsende werking.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.