Maatschets Schwerlastturm ÖAF 48.792 van Felbermayr parknr. 6

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Teke
    Participant

Wie heeft een maatschets van deze toren op deze unieke speciaaltransporttrekker?
    Of weet waar ik die kan vinden, misschien in onze HO-berichten?
    Volgens mij heb ik er een keer een schets van gezien en heb ook al eens in oude jaargangen gezocht maar nog niet gevonden.
    Het is niet zozeer voor mijzelf maar voor een Oostenrijkse collega modelbouwer.

Kees
    Participant

Op de site van felbermayr kun je wel een tekening van deze auto terug vinden maar volgens mij klopt er niets van de  toren 🙁

https://www.felbermayr.cc/fileadmin/user_upload/firmen/felbermayr/Downloads/Broschueren_Folder/Transport-_und_Hebetechnik/Alle_Sprachen/Geraeteuebersicht_Zugfahrzeuge.pdf

Maar als ik de toren zo eens bekijk lijkt deze erg op die van een 48.700 (of een 40.700). Ik kan me wel herinneren dat J.E. v.d. Touw hier een tekening van heeft gemaakt. Ik weet alleen niet of deze tekeningen nog ergens te krijgen zijn.

Huub Houben
    Participant

De Felbermayr nr. 6 is door Felbermayr zelf aangepast naar  hun wensen waardoor deze niet meer standaard is zoals die ooit aan zijn leven is begonnen. Felbermayr heeft bij de laatste revisie ook de cabine vervangen.

Huub

Teke
    Participant

Huub en Kees, bedankt voor jullie reacties!

theejoow@me.com
    Participant

De tekeningen van Joop v.d. Touw zijn door mij overgenomen. Ik ben bezig een website te maken met een overzicht, en preview van de diverse tekeningen. De tekening van de 48.700 is de uitvoering van Fraser uit Zuid Afrika.

http://truckscaledrawings.com/truckscaledrawings/J.F._van_der_Touw.html

Teke
    Participant

De tekeningen van Joop v.d. Touw ken ik, ze zijn erg mooi!
    Heb een paar jaar geleden 12 stuks bij je gekocht, maar deze zat er niet bij… 😉
    Ik zal je website in de gaten houden!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.