luchtleidingen

Home Forums Vrachtauto’s luchtleidingen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #2533
    bema
    Deelnemer

    Op het “oude” forum heb ik ergens gelezen hoe je van vissnoer luchtleidingen kan maken maar kan dat niet weer vinden. Stond geloof ik ook iets bij hoe je het soepel kon maken. Kan iemand me verder helpen? Alvast bedankt, Bert

    #2534
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Via trefwoord ‘luchtslangen’ vind je PIM (citaat):

    Nog een methode, deze is bijna het zelfde echter, nu gebruik je vis draad van ongeveer 14/100 mm (of meet de luchtslangen even op en deel dit door 87, vis draad is tot ongeveer 4/100 mm te koop). dit wikkel je net als met koperdraadom een prikkertje o.i.d. maar nu komt het verschil!!
    Je moet het priegeldraadje vastzetten of knopen op het prikkertje dus zorg ervoor dat je lekker veel hebt opgewikkeld.
    Nu leg je het geheel in een pan met kokend water en reeds na enkele minuten weer eruit halen, het visdraadje zal dan in deze vorm blijven en misschien nog belangrijker; hij is en blijft flexibel.
    deze op het oog ingewikkelde methode is goed gebleken want een van mijn eerste ombouwen heb ik hier mee uitgerust en na zo’n 15 jaar blijft het spul nog steeds tussen de trekker/oplegger combinatie zitten.
    Let echter wel op bij het schilderen dat je niet te dikke verf gebruikt (of trap ik hier een open deur in?)

    #2536
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Ha, Frank!
    Bedankt voor het opzoeken.
    We kregen het niet voor elkaar.
    Via jouw zoekwoord even naar het topic gegaan.
    Hier de link: http://www.12forum.nl/forum/bericht.php?ID=1100&tID=168&fID=3&lined1=luchtslangen&lined2=#712

    #2537
    bema
    Deelnemer

    Super bedankt Frank, ik zal die methode uitproberen, heb 200 meter vissnoer dus……… 😉

    en Pim natuurlijk ook bedankt

    #2539
    Jurgen
    Moderator

    Hallo Bert,
    Ik had het een tijdje geleden ook gezien op het oude forum en uitgeprobeerd. Het werkt prima! Lastig vind ik alleen nog het schilderen en het bevestigen aan de vrachtwagen.
    Dus bij deze ook nog een keer mijn dank aan Pim!

    met vriendelijke groet,
    Jurgen

    #2547
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    bema

    ……., heb 200 meter vissnoer dus……… 😉

    Wel van de juiste dikte hoop ik.

    #2555
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    #2556
    bema
    Deelnemer

    ik had wat vislijn met waterverf zwart geschilderd, had wat hydroulische slangen nodig voor mijn in aanbouw zijnde (zelfrijdende) International S 1800 kunstmeststrooier. Was opzich wel goed maar met bochtjes maken kwam de verf er dus wel af, Heb met viltstift een stukje rood/zwart/blauw gemaakt, (zie de foto door Cor voor mij geplaatst) en dat schijnt erop te blijven zitten. Misschien een idee om zelf te proberen voor de gene die luchtslangen enz wil maken. Hier gebruiken ze alleen rechte slangen en geen krullende dus wat dat betreft weet ik niet of het hetzelfde effect heeft en houd. Groeten, Bert

    #2672
    Pim van Leeuwen
    Deelnemer

    Hallo Bert en de anderen, de vislijn is tegenwoordig behoorlijk soepel te verkrijgen (ik vis ook wel eens) dus dat mag volgens mij geen probleem zijn.
    Succes ermee!
    Groeten PIM (mijn oude forumnaam)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.