Home › Forums › Vrachtauto’s › Liebherr kranen
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 stemmen, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 8 maanden geleden door Ron van der Velpen.
- AuteurBerichten
- 4 februari 2013 om 23:05 #6287Erik-JanDeelnemer
de nieuwe WSI 9-asser is in m’n diorama gearriveerd…
past toch goed bij het Herpa model en de beide Siku’s !
4 februari 2013 om 23:24 #6290Erik-JanDeelnemerde nieuwe Herpa Liebherr kraan van 1.20m gaat nooit passen in dit diorama, maar past ook niet in m’n budget (gaat 200 tot 400 euro kosten), het kost je iets van 18 maanden verzamelen, en je krijgt er een heel regiment diepladers bij 🙁
5 februari 2013 om 19:55 #6293MarcDeelnemerBen ik niet met je eens Erik-Jan. Je kan de kraan in transport opstelling ook als apart verzamelobject/serie zien. En omdat Herpa de kraan in delen ontwikkeld (denk ik), maakt en verkoopt is het voor iedereen (inclusief Herpa) nog betaalbaar te houden. Alles bij elkaar is een heel bedrag, dat weet ik ook. Maar van Herpa weet je wel dat het komt en in een goede bekende kwaliteit. Op het moment zie je veel reklame voor een James Bond auto die in onderdelen in een tijdschriften serie verkocht gaat worden, ook iets van 18 maanden en in totaal iets meer dan 1000,- euro. Maar als daar de verkopen tegenvallen kan het zomaar zijn dat de serie verdwijnt en je met een half model zit. Nu heb je in ieder geval een mooie lading op een vrachtauto.
5 februari 2013 om 21:26 #6294Erik-JanDeelnemerMarc, je hebt een punt !
Maar ik blijf het een hele investering vinden, en daarbij: m’n vitrineruimte is beperkt 😉
5 februari 2013 om 22:16 #6295Ron van der VelpenDeelnemerTuurlijk ben ik ook blij met deze kraan. Eindelijk weer eens iets dat niet door een kleinseriefabrikant wordt uitgebracht (uiteraard met alle respect voor de kleinseriefabrikanten!).
Dat de kraan inclusief transport komt is enerzijds wel leuk, anderzijds zit ik niet te wachten op -tig eenheden. Mogelijk dat die dan t.z.t. van de hand worden gedaan, scheelt ook weer in de totale investering.
Anderszijds zou je mogen verwachten dat Herpa nu ook met een hoogbed ballastoplegger komt. Dan kan het transportdeel wel weer interessant worden.Er gaat een foto rond (onder andere hier: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/313833_500839086624104_1374701548_n.jpg) waaruit af te leiden is dat Herpa in 2014 de kraan wel compleet heeft, maar dat is dan nog met korte hoofdmast en verder geen jib of derrick.
Maar goed, ik probeer me verder afzijdig te houden van speculaties. Eerst maar eens zien wat in de nieuwe MaBstab staat.
Uiteraard ben ik altijd wel benieuwd naar goed onderbouwde info vanuit Herpa. - AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.