NL-kentekenplaten in Amerikaans formaat

Home Forums Personenauto’s NL-kentekenplaten in Amerikaans formaat

Tags: 

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #29553
    87thscale
    Deelnemer

    Nu mijn gepimpte 4D model (Herpa wielen, achterruit uitgefreesd en nieuwe gemaakt van Kristal Klear en een nieuw verflaagje) wel zo’n beetje klaar is moeten er natuurlijk nog wel kentekenplaten op, en dan wel Nederlandse platen in USA formaat omdat de grote gele oormerken die we in NL normaal gebruiken hier niet op passen.

    Wie weet of dat soort kentekenplaten ergens als decal te krijgen is ?

    Alvast bedankt voor het meedenken.

    Eric
    (87thscale)

    #29598
    ReneN
    Deelnemer

    Busch levert vaak extra Amerikaanse kentekens bij zijn modelauto’s, maar dat zijn dacht ik geen decals. Misschien Harlaar, anders zal Gunter’s Car Company ze zeker wel hebben.

    #29599
    primaspul
    Deelnemer

    Dat zijn geen nederlandse. Wat ik wel een gedaan heb is het volgende: Papier inkleuren, kenteken printen op juiste formaat, doorzichtig folie erover uitknippen en op model plaatsen. Blauwe NL vlag eventueel van andere plaat knippen

    #29620
    ReneN
    Deelnemer

    Had idd de tekst niet goed gelezen… maar een passend font zoeken en dan zo klein mogelijk printen (printer eventueel ook nog laten verkleinen, of anders achteraf een kopieerapparaat) op een donkergeel vel papier lijkt me een van de eenvoudigere methoden. Artitec heeft onlangs nog NL-platen uitgebracht, daar zit helaas geen Amerikaans formaat bij.

    #29634

    Ik maak mijn kentekenplaten zelf, er is een vast lettertype voor het NL-kenteken beschikbaar.
    Als je maten hebt van de originele plaat en een voorbeeld van het lettertype, dan kan ik wel zien wat ik voor je kan betekenen

    kenteken

    #29648
    Fokko
    Deelnemer

    Ik heb een aantal jaren geleden op verzoek van Bert Makkinga een set gemaakt. Deze heb ik nu ook in de webshop geplaatst. Misschien heb je hier wat aan?

    Decals Amerikaanse kentekenplaten

    #29679
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Nee Fokko, het gaat om NL kentekens voor Amerikaanse wagens, dus aangepast formaat.

    #29682
    Webmaster
    Sleutelbeheerder

    Hallo Eric en anderen,
    Ik ben zo vrij geweest om ‘NL-‘ toe te voegen aan de titel van dit topic. Hopelijk levert dat minder verwarring op.
    Groet,
    Jurgen

    #29683
    87thscale
    Deelnemer

    Bedankt voor alle reacties, het gaat inderdaad om NL kentekenplaten in wat de RDW noemt het 18.2 model
    met de afmetingen 310 mm x 110 mm. Voor zover ik heb kunnen vinden wordt voor deze platen hetzelfde
    lettertype (http://www.dafont.com/kenteken.font) gebruikt als voor de normale platen maar worden de letters en cijfers versmald gebruikt omdat ze anders niet op de plaat passen.

    Nu alleen nog even zo’n kentekenplaat vinden zodat ik de letterbreedte kan opmeten…

    Eric
    (87thScale)

    #31058
    Arnold
    Moderator

    Hier krijg je kentekens in jog formaat, ook 18.2
    Ook oltimerblauw beschikbaar. (Nog?) niet de oude gele platen:
    http://kenteken.tv/kenteken.php

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.