Inklaringskosten en BTW bij invoer

Home Forums Algemeen/bouwtips Inklaringskosten en BTW bij invoer

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #11488
    Arnold
    Moderator

    Ik heb een pakketje uit Amerika ontvangen (waarde €35) en moet nu € 7,35 BTW en € 13.00 inklaringskosten betalen. Hebben meer mensen hier ervaring mee? Zijn zo dure modelbouw onderdelen!

    #11489
    Jeroen
    Deelnemer

    Helaas al twee maal dezelfde ervaring. De modellen uit Amerika worden daardoor opeens heel duur!
    Jeroen

    #11492
    klaas@
    Deelnemer

    ja dat is mij ook al eens overkomen, maar volgens mij als je het bedrag onder de 23,00 euro kunt houden, komt er niets bij.

    #11493
    bema
    Deelnemer

    Heb je het via United States Postal Service ontvangen of via UPS, Purolator etc? Weet dat het voor mij anders is maar het ligt er net aan hoe ze er over denken als ik wat vanuit de USA bestel. Ik laat nooit iets komen als het via een coeriers bedrijf is, je betaald verzendkosten en dan komen er ALTIJD nog es inklarings kosten overheen. (pakketje van $ 35,00 kwam nog es $ 22,00 bij). Met USPS hoef ik over het algemeen niets extra te betalen. Sommige leveranciers willen het niet als gift versturen. Als ze willen het bedrag op het verzendformulier onder de $ 35.00 houden.

    #11495
    Cor-DutchArt
    Deelnemer
    #11496
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Het post- of koeriersbedrijf kan, als deze kosten niet door de afzender zijn betaald, u een rekening sturen voor:
    *) inklaringskosten (de kosten die het post- of koeriersbedrijf maakt voor het doen van de aangifte bij de Douane)
    *) afhandelingskosten (de kosten voor ander werk dat het post- of koeriersbedrijf voor u doet)
    *) de eventueel te betalen belastingen.

    Uit een niet-EU-land
    Tot € 22,=
    Geen douanerechten
    Geen omzetbelasting

    Uit een niet-EU-land
    Van € 22,= tot € 150,=
    Geen douanerechten
    Wel omzetbelasting

    Uit een niet-EU-land
    € 150 of meer
    Wel douanerechten
    Wel omzetbelasting

    Modellen van auto’s
    4,7% douanerechten en
    21% omzetbelasting over de waarde van de goederen

    #11497
    ReneN
    Deelnemer

    Ik heb een enkele keer een pakje uit Australië gehad waar de tekst GIFT op was geschreven en hoefde toen niets extra’s te betalen. Vermoedelijk doet zo’n winkelier dat standaard. Uiteraard is een invoerheffing voor particulieren, waarbij het meestal om kleinere bedragen gaat, gewoon een vorm van “graaibelasting”. 😉 die willekeurig wordt toegepast.

    #11498
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Nou nee, geen graaibelasting, dat is wel in orde.
    Meer een graai transportheffing.
    Zelfs als je geen belasting hoeft te betalen kan de transporteur toch extra kosten in rekening brengen.
    Dat is inderdaad naar willekeur.
    Alsof de portokosten al niet hoog genoeg zijn.

    #11500
    Arnold
    Moderator

    Ik heb bij een andere aanbieder is de USA al eens gevraagd of hij er geen ‘gift’ op wilde zetten, maar dat wilde hij niet, dan kreeg hij problemen met de US Customs (Amerikaanse Douane).

    #11501
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Klopt, maar als hij een bedrag van zeg $ 25,= opschrijft is het OK.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.