Herpa scenix

Home Forums Off-topic Herpa scenix

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #48275
    grasamp
    Deelnemer

    Hallo allen,

    Ik heb hier een tweetal modellen van Herpa Scenix. Met veel bombarie in 2008 gelanceerd. Een jaar of vijf leverbaar geweest maar een stille dood gestorven.

    Nu ben ik op zoek naar de aansluiting van die wagentjes op de stroom. Daar is een apparaat voor catalogusnummer 461 494. Maar die lijkt nergens meer te krijgen. Wie heeft een truc?

    mvg, Pascal.

    #48278
    primaspul
    Deelnemer

    E bay of andere veilingsite

    als je weet welke spanning je nodig hebt en de stroomsoort( wissel of gelijkspanning) zijn er wel andere mogelijkheden om ze aan te sluiten. De modelspoorfabrikanten hebben hier voldoende keus. Wat je nodig hebt is een trafo die de gewenste spanning levert. Ander alternatief is een batterijbox

    #48327
    orcecis
    Deelnemer

    Hallo Pascal , Je bedoelt waarschijnlijk de trafo voor het aansluiten voor de Diorama ready modellen met nummer 461 474 . Maar helaas ook in de Herpa folders ook in de introductie folder wordt niet gerept over het uitgangsvoltage. Alleen maar dat de ingangsspanning 230Volt moet zijn.  Dus of de vraag bij Herpa stellen wat het is of misschien is er een mede verzamelaar die er één en voor je wil kijken of het weet.

    Bij de Scenix modellen zitten in de sokkel 3 stuks AAAA batterijen van 1,5 Volt wat dus samen 4,5 Volt geeft. Misschien kan je daar wat mee als je een regelbare trafo hebt kan je het gewoon voorzichtig uit proberen op welke spanning de verlichting het mooiste resultaat geeft.

    Piet

    #48328
    Robert
    Deelnemer

    Dag Pascal,
    Ik heb die “Ansschlussbox” even bekeken en dan met name de gegevens op de stekker van de adapter.
    Modell: G48AE
    PRI: 230V~/50Hz/24W
    SEC: 12V~/1600mA/19.2 VA

    Geen idee wat dat allemaal betekent, maar misschien heb je er iets aan.

    Groet,
    Robert

    #48375
    Henk_B
    Deelnemer

    Dag Pascal,

    Ook ik heb gekeken naar de aansluitingen van een Herpa Scenix model. Ik heb de MAN zwaar- transporttrekker. Daar staat  achter op het doosje: Modellen voor de aansluiting aan 12V – 16V gelijk- of wisselstroom (modelbaan  transformators). Of er in de ballastbak nog meer elektronica zit, kan ik niet ontdekken, die is stevig dichtgeplakt. In ieder geval: aansluiten op een modelbaantrafo liet de lampen branden. De MAN staat niet op een sokkel of zoiets. In jouw geval zou ik op zeker gaan en 3 AAA-batterijen in serie zetten en aansluiten op de plugjes van het model. Verschijnt er licht, dan is het O.K. Verschijnt er niets, dan even de polen verwisselen. Nog geen licht dan, over naar een modeltrafo. Lukt het allemaal nog niet, dan het hele spulletje meenemen naar de ruilbeurs. Daar zal vast wel iemand lopen die hier raad mee weet.  Succes toegewenst! Henk B.

     

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.