Herkomst resin modellen

Home Forums Personenauto’s Herkomst resin modellen

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #1922
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Kent iemand de herkomst van deze resin modellen?
    Het lijken mij afgietsels van …? De Porsche 906 en Ford GT40 lijken nog van US-Models of BUB-Modelle te kunnen zijn afgegoten, maar de Ferrari DIN 246GT? Volgens mij is dat niet een afgietsel van het Spark model.


    Het zijn redelijk strakke afgietsels, met een goede detaillering, maar de afwerking (schildering) is wat minder en ook niet ontleent aan de werkelijkheid. Als dit eigenbouw is wel interessant, maar waarom dan niet mooi afgewerkt?

    #1937
    Marc
    Deelnemer

    Waarom zou je een Spark model afgieten? Even de Dino van Spark erbij gepakt maar die ziet er anders uit. Plek van de koplampen is bij Spark open, bij je blauwe model dicht. Die zilveren bumpers lijken niet op de Spark versie. Dus het is geen Spark afgietsel. Maar wat dan wel? Lion models? Of is het een zo’n (Shell ?) sleutelhanger die geschilderd is?

    #1939
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Nee, Marc, die sleutelhangers van Shell zijn iets groter dan 1:87 (ik heb deze ook), dus dat is uitgesloten. En inderdaad waarom zou je een Spark nagieten. Dank voor je info.

    #1940
    JanS
    Deelnemer

    De Porsche en de Ford lijken mij afgietsels van de BUB-modellen; de Ferrari zou een afgietsel van een model van Ulrich Schmidt (= US Models) kunnen zijn; die heeft deze Ferrari wel gemaakt.

    #1957
    Frank Schneider
    Deelnemer

    @Jan Scholten:
    BIJ US-Models had ik al gekeken, maar (toen) niet gezien. Maar ik denk dat je gelijk hebt. Er zijn er zelfs 2:

    US-041 Ferrari Dino 246 GTS

    en LK-001 (van Louis Künster) Ferrari Dino 246 GT

    Aan de vorm van de koplampen, denk ik dat de laatste (gele) het is.

    #2002
    Marc
    Deelnemer

    Maar waarom denk je dat het afgietsels zijn? Waarom zijn het niet gewoon gebouwde modellen? Een aantal kleinserie fabrikanten hadden/hebben Vollguss modellen, vandaar de zwarte ramen.

    #2006
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Omdat de verkoper (Marktplaats) een forse prijs vraagt ten opzichte van het gebodene. Het zijn mooie modellen, maar de afwerking is minder en niet authentiek. de Porsche 906 (zeker géén US-models) heeft nooit in deze kleuren gereden. De modellen hebben geen ‘handtekening’.

    #2016
    Marc
    Deelnemer

    Wellicht een oud BS-Design model?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.