Gezocht: Sunbeam 1000HP 1927

Home Forums Gevraagd/gezocht Gezocht: Sunbeam 1000HP 1927

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #9982
    Jeroen
    Deelnemer

    Gezocht voor een modelbouwproject: Sunbeam 1000 HP 1927 waarmee Henry Seagrave het land snelheidsrecord brak. Er schijnt een 1:76 of 1:87 model te zijn van Piccolino. Ik ben in ieder geval op zoek naar een model van dit voertuig in 1:87. Wie kan me er aan helpen?
    Jeroen

    #10100
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Ik ben op eBay bezig met bieden.
    Verkoper: geoffthemgman
    Het is in ieder geval geen H0 maar 1:76.

    #10101
    Jeroen
    Deelnemer

    Ik heb hem gezien. Maar 1/76 is te groot. Al is mij niet helemaal duidelijk geworden of Piccolino ook 1/87 modellen had. De diverse forums zijn daar wat onduidelijk over.
    Jeroen

    #10133
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Ik heb een Porsche 917 van Piccolino, maar die is duidelijk groter dan 1:87 (deze bied ik dan ook – bij deze – te koop aan, want past niet in mijn verzameling).
    Volgens 87thscale.info zijn de modellen inderdaad allemaal 1:76.
    Op Ebay e.d. en fora worden dergelijke modellen – uit onwetendheid – vaak aangeduid als 1:87 of HO, maar ze zij dus OO. Zo ook veel modellen van o.a. Matchbox en Majorette, die door de verkopers, onterecht, op Marktplaats worden ingedeeld bij de 1:87 modellen.

    #10145
    Jeroen
    Deelnemer

    Frank, dat had ik ook gelezen. Het valt me op dat diverse sites elkaar tegen spreken en er zelfs op een site werd verteld dat er 1:76 en 1:87 modellen zijn! Ik weet niet wat ik moet geloven dus wil het gewoon proberen. En anders verkoop ik het model ook weer door.
    Jeroen

    #10146
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Deze werd me te duur, het is inderdaad een 1:76 model, die Sunbeam.
    We gaan gewoon afwachten tot de volgende aangeboden wordt.
    En dan even te heet wassen, misschien komt het dan goed.

    #10147
    Jeroen
    Deelnemer

    Het moet inderdaad leuk blijven. Wie weet een volgende en wie weet brengt een ander het model nog eens in 1/87 uit.
    Jeroen

    #10148
    Marc
    Deelnemer

    Hoi Jeroen,

    waarom bouw je hem niet zelf? Zo moeilijk is hij niet volgens mij (En dat valt in de praktijk altijd tegen . :lol:). Toevallig deze zomer in de UK geweest en enkele foto’s van deze auto gemaakt in Beaulieu. Maar welke connectie is er met het Haagse?

    Groeten,
    Marc

    #10149
    Jeroen
    Deelnemer

    Daar heb ik ook al aan gedacht. Maten heb ik al gevonden op het internet. Redelijk recht toe recht aan. Er is geen connectie tot het Haagse, al stond tot twee weken geleden de Golden Arrow bij Louwman! Ik zag een mooie foto van de Sunbeam, met de bijnaam The Slug, als lading op een Sentinel stoomvrachtwagen! Snelheidsrecord op een slak 😉 Deze combinatie vond ik zo tegengesteld dat ik hem wil namaken!

    Groetjes
    Jeroen

    #10171
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    En die Sentinel is er van Hauler.

    #10178
    Jeroen
    Deelnemer

    in twee versies. Beide heb ik al staan. Nu nog een drie en vier assige versie bouwen ……..
    Jeroen

    #10785
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Staan er 2 op eBay, maar een startprijs van 40 Pond vind ik niet zo gezellig.
    Uiteindelijk nog de “verkeerde” schaal ook.

    #10786
    Jeroen
    Deelnemer

    Dat zijn geen leuke prijzen. Misschien toch maar zelf bouwen. Redelijk recht toe recht aan met wat rondingen.

    #12979
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Er is ooit wel een 1:87 model gemaakt door Danhausen. (vanaf 1981)
    (Metall 87)
    Helaas zie je van dat merk maar zelden of nooit iets aangeboden.
    # 000019/008719 Sunbeam Record Car 1927

    #14027
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Trouwens een heel mooi overzicht van Landspeed Record Cars op (andere) schaal:
    Link

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.