Gezocht: Ford Sierra 5 deurs sedan

Home Forums Gevraagd/gezocht Gezocht: Ford Sierra 5 deurs sedan

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #13529
    Webmaster
    Sleutelbeheerder

    Via deze site heeft iemand een vraag gesteld of wij hem aan drie exemplaren van een Ford Sierra 5 deurs sedan kunnen helpen. Hierbij de oproep/vraag: weet iemand of een dergelijk model gemaakt is in H0? Zo ja, welke fabrikant en nog mooier natuurlijk een aanbieder van dergelijke modellen.
    Namens de vragensteller (heeft tussen 1984 en 1992 drie Ford Sierra’s 5 deurs sedan gehad) bedank ik jullie alvast voor het meedenken!
    Hieronder een foto die ik van de vragensteller toegestuurd kreeg, om een dergelijk type gaat het:
    Bron: http://www.digplanet.com/wiki/Ford_Sierra Bron: http://www.digplanet.com/wiki/Ford_Sierra

    #13530
    Remko
    Deelnemer

    Wiking heeft een Ford Sierra gemaakt in 1:87, maar alleen een 2 deurs volgens mij.
    En kort geleden heb ik op http://www.bsd-online.com ook een Ford Sierra zien staan in 1:87, alleen een Ford Sierra Turnier uit 91.

    #13546
    Webmaster
    Sleutelbeheerder

    Foto toegevoegd.

    #13551
    Frank Schneider
    Deelnemer

    De Ford Sierra 4 deurs sedan is volgens mij nooit gemodelleerd in 1:87.

    #13577
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Inderdaad, BS Design zou kunnen helpen.
    Als ie zin heeft.

    #13592
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Deze heb ik over het hoofd gezien, maar in de folder van 1990 van BS Design staat inderdaad onder art.nr 037 een Ford Sierra 4-deurs SEDAN uit 1987 (zag ik aan voor een Scorpio sedan), deze is in het programma geweest van 1988-1994, volgens 87thscale
    De bedoelde 5-deurs HATCHBACK uit 1982 was er ook onder nummer 08 en is gemodelleerd in 1983, volgens diezelfde lijst.

    #14049
    Frank Schneider
    Deelnemer

    Overigens is een 3-deurs hatchback, vrij eenvoudig te maken uit een Wiking Ford Sierra XR4i door de spoiler en de extra stijlen in de achterste zijruiten te verwijderen, zie het rode model op de foto:

    Dat deed ik al eens jaren terug. Wel werden ook de zijpanelen onder de zwarte ‘rubber’strip en de bumpers en wielkastverbreders smaller en/of weggevijld en het front aangepast (versie 1995). Nog een stel basic Herpa wielen eronder en schilderen maar. Rode verf trekt altijd mooi strak. Ziet er heel ingewikkeld uit, maar is toch een vrij simpele ombouw. Misschien kan je deze werkwijze ook gebruiken voor een 5-deurs versie.

    BS Design deed in 1989 – volgens mij – in resin, al eens hetzelfde met nummer RS-180: een Sierra RS 500 Cosworth Groep A/DTM auto “Texaco”.
    In het interieur heb ik één stoel en een rolkooi gemonteerd, ik weet niet of die ook uit de kit van BS Design komen, de rolkooi zou van Herpa kunnen zijn. Ik moet nog eens op zoek naar betere wielen, zie ik nu.

    Overigens ben ik nu bezig met de Ford ‘Sierra’ P100 Pick-up op de achtergrond. Mijn werkgever had destijds een dergelijke auto met kunststof-hardtop op de laadbak. Ook dit is een verzaagde XR4i van Wiking. De gele bak is een versmalde laadbak van een VW Caddy van Ferrero. Ook nu zijn de zijpanelen en wielkast smaller gevijld en gesneden, zoals bij de rode 3-deurs.


    Links de Ford P100 in een verder stadium.

    #40051
    Webmaster
    Sleutelbeheerder

    Gisteravond kreeg ik een mailtje van de man die in 2014 drie Ford Sierra’s zocht. Regelmatig heb ik nog contact via de e-mail met de vragensteller. In 2017 had hij mij al laten weten de eerste van drie Sierra’s gekocht te hebben. Nu kreeg ik onderstaand bericht:

    Het is gelukt om via de door jouw opgegeven site’s van 05-02-2019 in het bezit te komen van de laatste twee sierra’s. De sierra’s moeten nog in elkaar gezet worden en geverfd, maar dat is van latere zorg.
    We zijn nu een aantal jaren bezig en ik heb nog steeds hoop, dat ik dankzij jou de dyane’s nog zal bemachtigen!!!!!!
    Ik wens je een heel fijn weekend en tot horens.

    Leuk om te lezen. Frank en Remko, bedankt voor jullie input destijds!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.