Geen VW's meer van Rietze

Home Forums Personenauto’s Geen VW's meer van Rietze

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #11647
    bennie
    Moderator

    Door problemen over licenties tussen VW en Rietze is Rietze genoodzaakt om per 1 juli 2014 geen VW modellen meer te produceren en te verkopen.
    Zie ook het forum van MO87. “Lizenzvereinbarung zwischen Rietze und VW läuft ab”
    Bennie

    #11668
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    Je hoeft het niet nog eens te plaatsen bij “Bestelwagens en bestelbusjes” hoor.
    Wel jammer trouwens.

    #11698
    bennie
    Moderator

    Vreemd, dat er hier bij de HO-modelautoclub zo lauw op dit nieuws gereageerd wordt.
    Op het forum van MO87.de waren er binnen 24 uur na bekendmaking van het nieuws al meer dan 60 reacties.

    Het is wel leuk te lezen hoe men er daar over denkt.
    Al kan dat vandaag niet, de site van MO87 ligt er uit voor onderhoud.

    Bennie.

    #11699
    wouter
    Deelnemer

    Over het algemeen vind ik dat er op MO87 vaak nogal hysterisch gereageerd wordt op dit soort berichten.
    Maar het gaat in de modelindustrie toch al niet al te best en als je dan ook nog eens te maken krijgen met hoge licentiekosten dan is het economisch al gauw niet meer bol te werken. En er wordt blijkbaar niet voldoende omgezet.
    Je ziet ook bij bijv. Wiking en Busch helemaal geen nieuwe (lees: moderne) modellen meer zolang er geen industrieopdrachten zijn. Persoonlijk ben ik al jaren geleden afgehaakt, om moderne modellen te kopen. zal wel met mijn leeftijd te maken hebben, ik vind auto’s van vóór de jaren 80 gewoon mooier. Mij hoor je niet klagen over de heruitgaven van Wiking of de berg kleurvarianten van Brekina, alleen heb ik aan het eind van m’n salaris altijd een stukje maand over lijkt het wel 🙂 maar daar ben ik vast niet uniek in..
    Wouter

    #11724
    JanS
    Deelnemer

    Op de website van Rietze staat een verklaring van de beëindiging, of beter het niet meer verlengen van de bestaande, licentieovereenkomst. Opmerkelijk is dat ze stellen dat er verschil van mening is onstaan over de “Rechtsauffassungen”. Dat kan nogal veel omvatten en dat zag je dus ook al in die inderdaad nogal overdreven discussie op mo87.
    Inderdaad begint geen fabrikant meer aan een model, vooral een personenwagenmodel, zonder dat er een industrieopdracht is. Erg jammer, maar wel iets van deze tijd. Hopelijk komt daarin nog eens een omslag.
    Feit is dat Rietze al met de productie van VW-modellen is gestopt en dat nu in het resterende deel van dit halfjaar alle VW-modellen met korting van de hand worden gedaan.

    #11730
    Marc
    Deelnemer

    Toch wel jammer dat er geen VW’s meer geproduceerd worden door Rietze. Op het moment ben ik mijn verzameling NL modellen aan het inventariseren en kom toch heel veel NL blauwlicht en gewone NL modellen tegen van Rietze op VW basis. Het is jammer dat er niets meer bijkomt, ik ga er niet vanuit dat een ander merk nog ‘oude’ VW modellen gaat ontwikkelen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.