Een klein bouwverslag
De kit is van jordan highway miniatures en bevat veel kleine detail onderdelen voor de gene die niet bekent zijn met deze geweldige bouwpakketjes hier een foto van wat er in de kit zit.
hier worden de 2 delen die samen het chassis vormen aan elkaar gelijmd
en hier worden ook de wielen aan elkaar verlijmd (tijdens het drogen was er nog wat tijd om even een stoeltje in elkaar te lijmen)
hier het chassis met stoeltje bougie kabels en de wielen (de wielen zijn een hels karwei ze bestaan uit 3 delen en lastig om rond te krijgen, bij de oudere kits bestonden ze uit lange strips met een mal er bij) helaas staan de schoepen niet hetzelfde als bij de echt fordson
en hier de eerst verf lagen, voor de roestkleur heb ik Revell leder bruin gebruikt en voor de wielen ferrari rood en later een mat zwarte wash om het rood iet te dimmen. in de volgende foto heb ik een color stop van Revell gebruikt en later een laag grauw grijs ook van Revell (ik gebruik alleen maar acryl verf en had nog geen airbrusch dus alles is met de kwast gedaan)
Hier is het model bewerkt met krijt dat is gefixeerd met alcohol ik gebruik rembrandt pastels omdat deze het beste pigment hebben en zeer mooie resultaten haalbaar zijn, als u hier vragen over heeft op geïnteresseerd bent in een lijst met kleuren voor hout en roest laat het me weten.
hier de tractor met de wielen de gele modder is in dit geval een poeder van artitec
en aan het einde van de week parkeren we de tractor weer netjes in de schuur
DJ