een volgend landbouwdiorama

Home Forums Landbouw een volgend landbouwdiorama

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #29841
    Jurgen
    Moderator

    vandaag een heerlijke vrije dag! En voor het eerst sinds hele lange tijd weer bezig met de hobby. Ben begonnen met een volgend landbouwdiorama(tje). Als alles lukt dan waarschijnlijk te zien op de Modelbouwdag op 7 oktober in Eefde: https://www.ho-modelautoclub.nl/7-oktober-modelbouwdag-2017/.

    #32170
    Jurgen
    Moderator

    blijkbaar was ik 4 maanden en 1 week geleden een topic begonnen over een volgend landbouwdiorama. Het is inmiddels af en tentoongesteld op de Landbouwminiaturenbeurs en -tentoonstelling in Zwolle. Bennie heeft inmiddels foto’s gemaakt van het diorama, die volgen later. Hier nog enkele foto’s van het bouwproces.


    Op een stuk ‘restafval’ (dank Jan J!) met potlood enkele lijnen gezet, met een groot keukenmes van het grootste deel een paar millimeter afgesneden. Vervolgens het snijvlak verder ‘ruw’ en hobbelig gemaakt door te vijlen. Rechtsachter nog een stuk verder uitgediept. Dat wordt het geploegde stuk.


    Proefpassen van de ‘ploegvoren’, daarvoor heb ik enkele schoenveters opgeofferd…


    Op de plek van de eerste en de tweede voor is een verhoging gemaakt, vervolgens donker bruin geverfd.

    #32323
    Cor-DutchArt
    Deelnemer

    ok….

    #38864
    Jurgen
    Moderator

    Deze maand werd ik verrast doordat Bennie een diorama van mij had opgenomen op pagina 51 in HO-Modelautoberichten 204 met onderstaande titel.

    Lees dus meer over het diorama in Berichten 204.
    De Fordson Dexta trekker en ploeg zijn van Artitec.
    De boer en de meeuwen zijn van Preiser.
    De ploegvoren zijn nagebootst door schoenveters op de ondergrond te lijmen (zie ook eerdere bijdrage), ik twijfel of ik ze daarna geverfd heb, waarschijnlijk wel. Daarna bestrooid met bruin strooisel. Het strooimateriaal is van Noch/Woodland Scenics. Ik heb onder andere gebruikt Blended Turf (art.nr. T1350), Fine Turf Soil (art.nr. T1341) en Fine Turf Earth (art.nr. T1342).

    wordt vervolgd (want inmiddels heb ik al weer een ander landbouwdiorama gemaakt)….

    #38969
    Jurgen
    Moderator

    Proefpassen van een volgend landbouwdiorama. Dit wordt een diorama met de Massey Ferguson 830 maaidorser uit de zestiger jaren als middelpunt. Dus te dorsen graan (Faller) en graanstoppels (mat van Auhagen). En natuurlijk het schitterende model van Artitec.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.