Eejee

1 berichten aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Eejee
    Participant

Dit bericht schreef ik elf jaar geleden: Eejee staat voor Eric-Jan Hartstra. Bijna 50, geboren in Haarlem en in de begin jaren 80 een fanatiek verzamelaar en (ver)bouwer van 1/87 auto’s. Met mijn vertrek naar Amsterdam om te gaan studeren hield de hobby eigenlijk op. Klein kamertje en heel veel interesses maar geen geld. Het herintreden kwam eigenlijk acht jaar geleden toen ik van de ene op de andere dag stopte met roken. Toen was er meer ruimte voor de oude hobby. Ben sinds een paar maanden ook weer aan het bouwen begonnen, hoop jullie daar later meer van te laten zien maar het eerste project is een cadeau dat pas openbaar mag worden als het is aangeboden.

Verder verzamel ik DAF-modellen, Europees circus en Duitse politiemodellen in de zilveren kleur. En Max Bögl, de bouwer van het ondergrondse spoorlijntje hier.

Update september 2023, met die politiemodellen ben ik gestopt maar Nederlandse bussen hebben mijn aandacht. Oh ja en dat cadeau, dat ik bouwde, de twee bedrijfsbrandweerwagens van mijn werkgever, de Vrije Universiteit, als aandenken bij het afscheid van onze brandweercommandant.

Naast webredacteur ben ik ook redactielid van ons blad Berichten en heb mijn tweemaandelijkse rubriek Hollandse Nieuwe  over nieuwe Nederlandse modelauto’s.

1 berichten aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.